سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اخباربازنشستگی استان،

وجود ۴۹ هزار بازنشسته کشوری در استان کرمان

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در استان کرمان گفت: ۴۹ هزار بازنشسته کشوری در استان کرمان وجود دارد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  محمدابراهیم خادمی گفت: بین خانواده و تکریم بازنشستگان ارتباط نزدیکی وجود دارد نقشی که امروز بازنشستگان در خانواده دارند با نقشی که قبلا داشتند تفاوت دارد.

وی  افزود: سال ۸۵ با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی ۲۵ ذیحجه به عنوان روز خانواده و تکریم بازشستگان نامگذاری شد و خدمات بزرگی به این جامعه انجام شد.

وی تصریح کرد: نمونه این خدمات موضوع بیمه عمر و حادثه کارکنان شاغل و بازنشستگان دولت بود، به طوری که زمانی که شرکتهای بیمه حاضر نبودند بازنشستگان بالای 70 سال را بیمه پایه کنند دولت مصوبه را تصویب و صندوق بازنشستگی را ایجاد کرد تا بازنشستگان را در هر سنی مشمول بیمه عمر کنند.

خادمی اظهار کرد: موضوعات خاص فرهنگی که درکشور داریم موجب شده فرهنگ و افکاری وارد خانواده ها شود و این موضوعات فرهنگ اصیل ما را به مبارزه طلبیده است.

خادمی بیان کرد: در گذشته احترام ویژه ای بین اعضای خانواده بود اما امروز رفتارها تغییر کرده و جایگاه خانواده تضعیف شده و از روزی که بنیان خانواده در کشور تضعیف شده کشور دچار آسیبهای زیادی شده است.

وی راه حل کم شدن این آسیب را بازگشتن به فرهنگ اصیل ایرانی برشمرد و افزود: در این راستا والدین نقش مهمی دارند. حتی یک سخن یا نامه از طرف بازنشستگان می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی نقش داشته باشد.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در استان کرمان در ادامه با اشاره به اینکه مجمع عمومی کانون بازنشستگان کشور از سال گذشته تشکیل شده است، یادآور شد: این مجمع در تصمیم گیریهای دولت تاثیر دارد و رسیدن به آرزوهای جامعه بازنشستگان سرعت بیشتری پیدا کرده است. کانون عالی بازنشستگان در تهران یک عضو در استان کرمان دارد و در این کانون نمایندگان بازنشستگان نقش آفرینی می کنند.

انتهای پیام/ح

کاهش آسیب با تکریم بازنشستگان شدنی است

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.