وی افزود: از آنجا كه نيروي راهدار يك نيروي تجربي است، تلاش مي كنيم هيچگاه آنها را جابه جا نكنيم، چرا كه با شرايط محدوده استحفاظي خود آشنا شده و به خصوص در فصل زمستان، مي دانند در كدام منطقه و محدوده برف بيشتري باريده و امكان مسدود شدن كدام مسير وجود دارد يا خودرو ممكن است در كدام قسمت در برف بماند.
رودباری ادامه داد: به همين دليل يكي از برنامه ريزي هاي ما در اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان انتقال اين تجربيات به نسل جوان و جديد است، به عبارتي، در كنار راهداران قديم، يك راهدار جديد مستقر مي كنيم تا تجربياتي كه طي سالها و با توجه به شرايط منطقه به دست آمده است به نسل جديد نیز منتقل شود.
وی با اشاره به ناشناخته ماندن فعالیت راهداران اذعان داشت: راهداران در گرماي طاقت فرساي تابستان و سرماي سخت و جانسوز زمستان شبانه روزي تلاش مي كنند تا مردم به راحتي از جاده ها عبور كنند، اما متأسفانه براي مردم شناخته شده نيستند.
این مسئول اضافه کرد: تنها زماني مردم متوجه مي شوند راهداري مشغول فعاليت است كه جاده اي مسدود شده و وقتي برف و بوران و كولاك مي شود و تردد مردم به سختي انجام می شود.
محمد رودباری با قدردانی از تلاش راهداران، رانندگان و همه سکانداران حمل و نقل عمومی جاده ای که در راه تسهیل و روان بودن این صنعت و افزایش ایمنی گام برمی دارند، ابراز داشت: کسانی که به عنوان راهدار وارد اين عرصه می شوند، دنبال منافع نبوده و قبل از هر چيز به اين كارعشق می ورزند.
وجود 407 دستگاه انواع ماشين آلات راهداری در استان
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان در ادامه به وضعيت ماشين آلات راهداري و راهسازي استان همدان اشاره و خاطرنشان کرد: حدود 407 دستگاه انواع ماشين آلات راهداری در سطح استان وجود دارد.
وی یادآور شد: البته در چند سال اخير سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي در اين زمینه اقدامات خوبي را انجام داده است كه با لحاظ كردن اعتبارت لازم، تعدادي از اين ماشين آلات تجهیز و به روز شده است.
رودباری تصریح کرد: به دليل عمر بالاي اين ماشين آلات، هزينه تعمير و نگهداري آنها بالاست كه اين امر به اعتبارات بیشتر نیاز دارد تا راهداران بتوانند با استفاده از ماشین آلات مناسب خدمات مطلوبی را ارائه کنند.
انتهای پیام/ د