سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پلدشت گفت؛

۱۰۰ هکتار از اراضی پلدشت زیر کشت کلزا

تا کنون ۱۰۰ هکتار از اراضی شهرستان پلدشت زیر کشت کلزا رفته و برای یک هزار و ۲۰۰ هکتار دیگر عقد قرارداد شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛علی اصغرزاده پیش بینی کرد در سال زراعی جاری یک هزار و 750 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان پلدشت زیر کشت کلزا برود.

وی با اشاره به اینکه کشت دانه روغنی کلزا جایگاه خود را در این شهرستان پیدا کرده است،افزود: پلدشت در سال زراعی جاری با تولید 60 درصد از کلزای آذربایجان غربی همچنان رتبه نخست کشت و تولید این محصول را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: یکهزار و 117 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان زیر کشت محصول کلزا رفته بود که از این اراضی 2 هزار و 250 تن برداشت شده و این میزان نسبت به سال گذشته هشت برابر افزایش یافته است.

اصغرزاده از خرید بیش از 20 هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان پلدشت در سال جاری خبر داد و خرید تضمینی گندم از کشاورزان پلدشت را 20 هزار و 34 تن اعلام کرد.

وی ادامه داد: از این میزان 14 هزار و 34 تن توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه هشت ماکو و 6 هزار تن توسط مباشران شرکت تعاونی روستایی پلدشت خریداری شده است.

شهرستان پلدشت 17 هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد و بیش از سه تن کلزا از هر هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان پلدشت برداشت می شود.

کلزا یکی از گیاهان دانه روغنی مهم در مناطق معتدل و دارای طیف وسیعی از سازگاری اقلیمی بوده و دارای 25 تا 55 درصد روغن، 18 تا 24 درصد پروتئین و 12 تا 20 درصد پوست است.

پلدشت در شمال آذربایجان غربی و در ساحل رودخانه ارس واقع شده است.

انتهای پیام/ب

تولید 60 درصد از کلزای آذربایجان غربی همچنان رتبه نخست کشت و تولید این محصول را به خود اختصاص داده است

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.