سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو کمیسیون بهداشت شورای شهر اصفهان:

برخورد مستقیم با عرضه و مصرف قلیان در حوزه اختیارات شورای شهرتعریف نشده است

برخورد مستقیم با عرضه و مصرف قلیان در حوزه اختیارات شورای شهر و مدیریت شهری تعریف نشده اما شورای دوره پنجم شهر اصفهان در حوزه فرهنگ‌سازی برای مقابله با مصرف قلیان ورود پیدا خواهد کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عضو کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهر شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مضرات مصرف قلیان‌های میوه‌ای توسط جوانان، اظهار کرد: تنباکوی میوه‌ای یکی از سمی‌ترین و خطرناک‌ترین مواد دخانی است و مصرف هر پُک قلیان برابر با 80 پُک سیگار است.

کوروش محمدی افزود: مصرف قلیان‌های میوه‌ای بابت عوارضی که دارد به هیچ عنوان قابل دفاع نیست و عوارض آن به مراتب از مصرف سیگار و مواد دیگر دخانی بیشتر و مضرتر است.

عضو کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهر شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در حال حاضر شاهد فعالیت زیرزمینی مراکز عرضه قلیان در برخی از نقاط سطح شهر اصفهان هستیم؛ علی‌رغم اینکه تنباکوی میوه‌ای سمی‌ترین مواد دخانی محسوب شده و بسیار خطرناک است، قلیان در کشور ما و به خصوص در شهر اصفهان از یک صبغه تاریخی و فرهنگی برخوردار است که در حقیقت یک صبغه تاریخی ضد فرهنگی است.

وی تصریح کرد: برخورد سلبی با چایخانه‌های عرضه‌کننده قلیان و بستن این مراکز کار درستی نیست و من با آن مخالف هستم چراکه قبل از آنکه بخواهیم با چایخانه‌ها برخورد سلبی کنیم باید جایگزینی را برای تفریحات جوانان تعریف کنیم تا به سمت دیگری سوق داده شوند.

محمدی عنوان داشت: چایخانه‌ها همچون ویترین‌هایی بودند که صرفاً هدف عرضه قلیان را داشتند و باید تشخیص داده می‌شد که ارتزاق اصلی چایخانه‌داران تنها از عرضه قلیان است نه چای و دیگر خدمات؛ بنابراین عملاً با این اقدامات سلبی انجام شده پاتوق‌های زیرزمینی عرضه قلیان به وجود آمده است.

وی اذعان کرد: در پاتوق‌های زیرزمینی عرضه قلیان دیگر هیچ محدودیتی وجود ندارد و ممکن است دیگر مواد مخدر نیز میان جوانان تبلیغ و توزیع شود؛ پیش از آنکه بخواهیم چیزی را از جامعه‌ای بگیریم که در آن سابقه تاریخی دارد و با بخشی از روح جامعه اجین شده است، باید جایگزینی برای آن تعریف کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان یادآور شد: برخورد مستقیم با عرضه و مصرف قلیان در حوزه اختیارات شورای شهر و مدیریت شهری تعریف نشده اما شورای دوره پنجم شهر اصفهان در حوزه فرهنگ‌سازی برای مقابله با مصرف قلیان ورود پیدا خواهد کرد.

وی در پایان تأکید کرد: ممنوعیت عرضه قلیان به صورت سراسری و قانونی به بخش انتظامی و قضایی کشور مرتبط است و شورای شهر در این خصوص امکان ورود ندارد اما در حوزه فرهنگ‌سازی این آمادگی را اعلام می‌کند تا در کمیسیون فرهنگی روی مؤلفه‌های فرهنگی ایجاد نشاط و سرزندگی در جوانان و مقابله با مصرف قلیان فعالیت‌های ویژه‌ای داشته باشد و در این رابطه دست همه دستگاه‌های اجرایی را به گرمی‌ می‌فشارد.

 

انتهای پیام/م

 

برخورد سلبی با عرضه‌کنندگان قلیان صحیح نیست

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.