سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشت چغندرقند در بیش از 2 هزار هکتار از اراضی پارس آباد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد گفت: در سال زراعی جاری 2 هزار و 123 هکتار از اراضی این شهرستان به زیر کشت چغندرقند رفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی اکبر حسنیان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد متوسط عملکرد این محصول را 50 تن در هکتار بیان کرد و افزود: پیش بینی می شود نزدیک به 110 هزارتن چغندرقند از مزارع این شهرستان برداشت شود.

وی با اشاره به توانمندی شهرستان پارس آباد در تولید قند و شکر و فرآورده های جانبی چغندرقند، گفت: کارخانه قند شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با قدمتی بیش از نیم قرن توان تولید شکر سفید، ملاس و تفاله این محصول را داشته که می‌تواند در افزایش سودآوری این محصول برای منطقه موثر باشد.

مدیر جهاد کشاورزی پارس آباد افزود: کارخانه قند شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اهمیت این زراعت را در قطع وابستگی به واردات این محصولات استراتژیک و از طرف دیگر اهمیت آن در ایجاد اشتغال و کارآفرینی می‌رساند.

حسنیان با بیان اینکه این شهرستان در تولید چغندرقند و استحصال محصولات، سرآمد استان‌ اردبیل و سایر شهرهای کشور بوده، گفت: محصول خام چغندرقند برداشت شده از اراضی شهرستان به منظور تولید محصولات مرتبط با چغندرقند و رفع نیازهای بازار عرضه و مصرف می شود.

وی قیمت تضمینی خرید محصول چغندرقند از کشاورزان را 3 هزار و 91 ریال بیان کرد.

 

انتهای پیام/ح

پیش بینی تولید 110 هزار تن چغندرقند در پارس آباد

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.