سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مظفر مطرح کرد:

شکاف عمیق بین گفتار و رفتار در آموزش و پرورش/ انتظارات با اعتبارات تناسب ندارد

وزیر اسبق آموزش و پرورش بااشاره به چالش های موجود در نظام تعلیم و تربیت از شکاف عمیق بین مبانی نظری و رفتاری در مورد این وزارتخانه انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  حسین مظفر، وزیر اسبق آموزش و پرورش و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد چالش های آموزش و پرورش عنوان کرد: مهم‌ترین مشکل آموزش و پرورش نوع نگاه مردم و مسئولان است و شکاف عمیقی بین گفتار نظری و رفتارهای عملی داریم، زمانی آموزش و پرورش کارآمدی داشته که مبانی نظری اعتبار به اندازه مبانی عملی داشته باشد.

وی افزود: نگاه مصرفی به آموزش و پرورش وجود دارد در حالی که خروجی های آن نیروی انسانی و سرمایه ای ماندگار است و آموزش و پرورش ایران GDPکمتری نسبت به کشورهای توسعه یافته دارد و این در شرایطی است که انتظارات بسیاری از آموزش و پرورش داریم اما اعتبارات باید با مقدورات تناسب داشته باشد

وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: نقش معلم و تربیت آن، مساله بسیار مهمی است که در برخی مسئولان این نگاه وجود ندارد و معتقد هستند که نیازی به مراکز تخصصی تربیت معلم نداریم و نگاه به آموزش و پرورش نباید صرفا بر مبنای محفوظات و رسیدن به کنکور باشد.

مظفر تصریح کرد: مدارس ما باید مدرسه زندگی باشد اما گاهی دانش آموزان به دلیل بی توجهی به آموزش مهارت های زندگی پس از فارغ التحصیلی به درستی نمی توانند زندگی خود را مدیریت کنند و حتی اصول اولیه را نمی دانند.

وی عنوان کرد: باید امتیازهای لازم برای ورود به دانشگاه در طول سال تحصیلی پخش شود و اکنون کنکور روان جوانان ما را خدشه دار کرده است همچنین باید بدانیم دانش آموز در نظام آموزشی از کجا به کجا خواهد رسید که در سند تحول بنیادین به آن پرداخته شده ست.

نبود عزم ملی برای حل مشکلات آموزش و پرورش از ابتدای انقلاب تاکنون

علیرضا علی احمدی وزیر اسبق آموزش و پرورش با بیان اینکه حال آموزش و پرورش اصلا خوب نیست ، گفت : قصد نگرانی خانواده ها را نداریم اما این مساله هشداری به آنها است که فقط به امید مدرسه نباشند و اگر خود وارد میدان نشوند آینده بچه ها خدشه دار می شود.

وی بیان کرد: باید عزم ملی وجود داشته باشد تا بخشی از چالش های آموزش و پرورش حل شود؛ این عزم از ابتدای انقلاب تاکنون وجود نداشته است و از این به بعد هم مشکل تر خواهد شد.

وزیر اسبق آموزش و پرورش اظهار کرد: امروز فناوری های جدید در سراسر زندگی رشد قابل ملاحظه ای داشته است اما در کشور بدون اینکه سواد رسانه ای دانش اموزان را افزایش دهیم و فرهنگ سازی داشته باشیم وارد عمل شده در حالی که اکنون فناوری های نو فناوری فرهنگی است و به تغییر سبک زندگی می انجامد.
علی احمدی در خصوص نقش تربیت معلم عنوان کرد: معلم حرفه ای نیازمند مساله تربیت معلم و آداب این کار است و در سند تحول بنیادین تکلیف آن روشن است همچنین آموزش و پرورش نمی تواند بدون حق التدریس باشد.

خانواده ها از آموزش و پرورش ناامید نشوند

سیدکاظم اکرمی وزیر اسبق آموزش و پرورش با اشاره به اینکه عوامل درونی و بیرونی در رشد آموزش و پرورش اثرگذار است افزود: با توجه به اظهارات رئیس وقت یونسکو در دهه 60 دنیای غرب به دنبال زمین زدن ایران است و اگر اولویت به آموزش و پرورش داده می شد اهداف آنها تحقق نمی یافت.

وزیر اسبق آموزش و پرورش بیان کرد: در کشور 33 نهاد فرهنگی فعالیت دارند که از طریق بودجه ارتزاق می کنند در حالی که در آموزش و پرورش به دنبال کاهش این بودجه هستند و موازی کاری باید کاهش یافته تا به مسائل فرهنگی از جمله آموزش و پرورش بیشتر توجه شود.

اکرمی با بیان اینکه نباید خانواده ها از آموزش و پرورش ناامید شوند تصریح کرد: باید برای حل مشکلات با یکدیگر مشارکت داشته باشیم و نظارت بر اجرای سند تحول بنیادین نیز از اقدامات مورد توجه در روند فعالیتهای آموزش و پرورش باید قرار گیرد.

انقلابی فرهنگی برای ارتقای آموزش و پرورش نیاز داریم

محمود فرشیدی وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: نیازمند انقلابی فرهنگی برای ارتقای آموزش و پرورش هستیم چرا که فعالیت این نهاد مانند دیگر وزارتخانه ها با تولید همراه نبوده و انسان ساز است بنابراین باید فرهنگ سازی شود تا نسل اینده به حق خود برسد.

فرشیدی با بیان اینکه در سال‌های اولیه انقلاب باور به آموزش و پرورش کاهش یافته گفت: از جمله این نگاه می توان به اقداماتی همچون حذف معاونت پرورشی یا نگاه اقتصادی اشاره کرد که چنین شرایطی را شاهد هستیم در حالیکه آموزش و پرورش فرایندی دیربازده بوده و باید ساختار دقیق تری در نظام کشور داشته باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
کاوه
۰۵:۰۸ ۲۷ شهريور ۱۳۹۶
تجمع اول تا سوم مهر دراصفهان. خوزستان،چهارمحال،لرستان ،تهران،یزد،ساری.

شاغلین،آزاد،...بعداز چندماه
دادور
۰۴:۴۷ ۲۷ شهريور ۱۳۹۶
حق التدریس شاغلین مگه چقدره که معاون تازه وارد آقای الهیارخان ترکمن پرداخت ان را به خزانه پر مشروط می کنند.از هزینه های اضافی بزنند، از اهدابی ها بزنند ،وحقمان را بدهند .نامرده که حق التدریسی بگیره .چه شاغل،چه بازنشسته، چه آزاد.
وقتی حق الزحمه را نمی دهند تا مشکل کوچکی را مرتفع کنیم چرا همکاری کنیم؟!
امین تقی زاده
۱۴:۴۵ ۲۵ شهريور ۱۳۹۶
دربیشتر مدارس ایران ،مخصوصاً روستاها معلمین فقط به حفظ مطالب توسط دانشآموزان می پردازند و سایر مسائل مانند اخلاق و زیبایی و عشق به تحصیل را نادیده انگاشته و به دانش آموزان فشار می آورند تا همه یک رنگ و مثل هم شوند واین اشتباه بزرگی است ،چرا که هر کسی با فردیت خود می تواند جهان را دگرگون نماید .
داداش
۱۸:۳۷ ۲۵ شهريور ۱۳۹۶
معلمی که حق و حقوقش پرداخت نمیشه
ناشناس
۰۰:۱۴ ۲۷ شهريور ۱۳۹۶
یعنی واقعا شما نمیدونی تو بیشتر مدارس روستا معلم ها مجبورند چند پایه رو با هم تدریس کنند بهتره که تحقیق کنید و فقط شعار ندید این حرفا قشنگ و مجلسی ولی در عمل .................