سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایان چهارمین جشنواره ملی محراب در مشهد

با معرفی برگزیدگان چهارمین جشنواره ملی محراب در مشهد به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  حجت الاسلام و المسلمین ارباب سلیمانی مشاور وزیر و دبیر هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در اختتامیه جشنواره ملی محراب که در سالن اجتماعات مرکز همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، افزود: خوشحالیم که در خراسان رضوی چنین چهره‌های در کنار مضجع امام رضا (ع) پرورش یافته اند و این جشنواره ملی یک نماد و نشان از ارادت بچه‌های مسجد به ساحت امام رضا (ع) است.

وی جشنواره محراب را یکی از بهترین برنامه‌ها که با محوریت مشهد مقدس پایتخت فرهنگی جهان اسلام و با موضوع حرم منور رضوی دانست و افزود: در کنار حرم مطهر رضوی مسجد گوهرشاد می‌درخشد که نمادی از مساجد ارزشمند جهان اسلام است.

وی تصریح کرد: هدف از برگزاری این مراسم یادآوری اینکه مساجد کشور در تمام ایام سال و به ویژه دهه کرامت قیام می‌کنند و برنامه‌های فرهنگی خودشان را با معارف اهل البیت (ع) و به ویژه امام رضا (ع) گره می‌زنند.

دبیر هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور ادامه داد:اگر امروزه در جامعه آسیب‌های اجتماعی را می‌بینم به دلیل فاصله گرفتن از ارزشهاست و به دلیل فاصله گرفتن از محور‌های اصلی اسلام است و اگر می‌خواهیم در مقوله آسیب‌های اجتماعی مبارزه کنیم و آن‌ها را به حداقل برسانیم راهی به جز بازگشت به مسجد نیست.

حجت الاسلام و المسلمین ارباب سلیمانی گفت:جشنواره محراب با هدف اینکه مسلمانان پیوند بین مساجد را فراموش نکنید ایجاد شده است و اگر می‌خواهیم از ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع کنیم راهی جز پیوند با مسجد وجود ندارد و مسجدی که روحانی آن محور فکر و اندیشه و خلاقیت‌های فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ همیشه بین مسجد و ولایت پیوند خورده است، ادامه داد: پیوند بیت الله و، ولی الله در طول تاریخ وجود داشته است که انبیا و اولیا الله برای هدایت بشریت آن را بنا نهاده اند.

دبیر هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با اشاره به اینکه هشت هزار مسجد در کشور وجود دارد، گفت:امروزه دشمنان اسلام تلاش می‌کند که مردم را از مساجد دور کنند و مساجد را به انزوا بکشانند و مسجدی‌ها باید به این مسایل دقیق نگاه کنند و راه را گم نکنند.

محمد حسین عبداللهی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی نیز گفت:در دنیای امروز که دنیای استکبار با پرچم نفاق و تفرقه افکنی سعی در منزوی کردن و کم رنگ جلوه نمودن فرهنگ عزیز و ناب اسلامی را دارند تنها ریسمان و راه نجات بشریت چنگ زدن به معارف و آموزه‌های ارزشمند اهل بیت (ع) است چرا که اینان چراغ هدایت و پناه امن بشریت اند.

وی تصریح کرد: جشنواره ملی محراب در جهت رونق بخشی به مسیر نورانی اهل بیت (ع) و با موضوع نقش مساجد در ترویج و گسترش فرهنگ رضوی برگزار می‌شود و اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری مرتبط با سیره اهل بیت (ع) و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی و کمک به انتشار گسترده‌تر این عرصه معنوی از اهداف جشنواره ملی محراب است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی با بیان اینکه چهارمین دوره جشنواره ملی محراب شامل ۲ بخش نور رشته‌های حفظ و بیان مفاهیم چهل حدیث رضوی، نقاشی رضوی در مقطع سنی ۸ تا ۱، ۵ سال و بخش سلام برگزار شد، افزود: در بخش سلام (شبکه ملی مراکز رضوی) است که باید از مساجد و تشکل‌هایی باشند که مزین به نام امام رضا (ع) یا القاب ایشان است.

وی گفت: مساجد، کانون فرهنگی هنری مسجد، پایگاه بسیج، هیئت‌های مذهبی و یا هر تشکل فرهنگی فعال در عرصه مسجدو برنامه‌ها و فعالیت‌ها اجرا شده در ۵ سال گذشته مساجد که محوریت فرهنگ رضوی و امام رضا (ع) را در قالب فراخوان پوستر برنامه، لیست برندگان در جشنواره‌ها و مسابقات، گزارش تصویری برنامه به دبیرخانه چهارمین دوره جشنواره ملی محراب ارسال کرده اند.

در این مراسم به نفرات اول تا سوم کلیه رشته‌ها لوح تقدیر، تندیس جشنواره و هدیه نقدی اهداء شد.

همچنین در این مراسم از خانواده شهید مدافع حرم علی اکبر زوار تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام// ف. غ

 

معرفی افراد برگزیده چهارمین جشنواره ملی محراب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.