سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همایش خنیاگران جام باید به یک همایش بین‌المللی تبدیل شود

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همایش خنیاگران جام می‌بایست به یک همایش بین المللی تبدیل شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  علی مرادخانی در حاشیه نخستین همایش «خنیاگران جام» در تربت جام گفت : حوزه ملی یک سطح معقول برای موسیقی تربت جام است، چرا که موسیقی کشور الهام بسیار زیادی از آن گرفته و از کنار آن اتفاقات بسیار خوبی برای کشور افتاده است.

وی افزود: می‌بایست با گردآوری یک میراث قدرتمند از موسیقی مقامی این خطه، افق بسیار روشنی را برای آینده طراحی کنیم. همانطور که تاکید مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد نیز توجه به موسیقی مقامی با گرایش ایران فرهنگی است.

مرادخانی ادامه داد: خنیاگران جام از مدت‌ها پیش در ذهن ما بود تا بتوانیم چنین همایشی را برگزار کنیم چراکه تربت جام به‌عنوان یکی از مهم‌ترین قطب‌های فرهنگی و هنری و از ذخایر عظیم کشور است و امیدواریم با برگزاری این همایش و استمرار آن بتوانیم اتفاقات مثبت دیگری را در ادامه برای آن رقم بزنیم.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:  جای تاسف دارد که چندین تز دکتری در دانشگاه‌های جهان در مورد موسیقی مقامی خراسان به ویژه شهرستان تربت‌جام انجام شده، اما در داخل نتوانسته‌ایم آنطور که شایسته است به این موضوع بپردازیم و خوشخبتانه حرکت خوبی آغاز شده است که می‌بایست استمرار پیدا کند.

وی افزود: مقامات مختلف خراسان می‌بایست تبیین شود تا بتوانیم یک جریان کلی موسیقی مقامی در اینجا ایجاد کنیم چراکه اگر این کار صورت نگیرد در طول زمان و به صورت آهسته این گنجینه از بین خواهد رفت.

سیدسعید سرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی گفت: امیدواریم خنیاگران جام به صورت هفته موسیقی جام در آینده برگزار شود.

سرابی گفت: موسیقی مقامی جنوب خراسان ظرفیت‌های فراوانی دارد و امیدواریم با برگزاری سالانه این همایش‌ها به شکلی کامل‌تر به موسیقی مقامی این منطقه بپردازیم.

وی افزود: برگزاری این همایش‌ها زمینه ساز توسعه است، چراکه باعث آشنایی جوانان و علاقه‌مندان با فرهنگ و هنر غنی خراسان می‌شود.

انتهای پیام//س . ج
 
 
 

نخستین همایش «خنیاگران جام» در تربت جام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.