سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سلطانیه؛ محفل کتابخوانان فعال استان

مسئول امور کتابخانه‌های سلطانیه گفت: خوشبختانه این شهرستان با توجه به سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ توانسته به برخی از اصل‌های این سند دست یابد و محفلی فعال برای کتابخوانان در استان باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، جواد سلیمی، منطقه زنجان، اظهار کرد: در سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ در بخش امور کتابخانه‌ها عمومی یک افق مهم پیش‌بینی شده است که برای رسیدن به آن اهداف باید تلاش‌های جدی‌تری صورت گیرد.

وی افزود: شهرستان سلطانیه یکی از نقاط موفق در بحث امور کتابخانه‌های استان محسوب می‌شود که در سال ۹۶ توانسته به برنامه افق ۱۴۰۴ در این شهرستان دست یابد.

سلیمی تصریح کرد: در سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ شهرستان سلطانیه باید در مجموع کتابخانه‌های این شهرستان ۶ عدد باشد و این در حالی است که تعداد کتابخانه‌های شهرستان تا سال ۹۶ به ۸ کتابخانه رسیده است که این نشان از پیشگام بودن این این شهرستان در این عرصه را دارد.

وی در ادامه گفت: میزان زیربنای قید شده سند چشم‌انداز ۱۴۰۴، ۲ هزار و ۵۷۴ متر مربع است، ولی امسال این میزان به ۲ هزار و ۸۳۶ متر و مربع رسیده است، در تعداد صندلی‌ها عدد ۴۱۲ در سند آمده است که امسال شاهد ۴۶۸ صندلی هستیم؛ در بخش عضویت کتابخانه‌ها ۱۰ هزار عضو در سند ذکر شده که در سال ۹۶ اعضای کتابخانه در این شهرستان ۴ هزار و ۵۹ نفر است.

این مسئول ادامه داد: همچنین در تعداد نسخه‌های کتاب در شهرستان تا سال ۱۴۰۴، عدد ۹۱ هزار و ۵۷۰ نسخه ذکر شده که خوشبختانه شهرستان توانسته به ارقام قید شده در سند چشم‌انداز دست یابد.

سلیمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۴/۵ درصد از جمعیت شهرستان سلطانیه عضور کتابخانه‌های عمومی هستند که این رقم نسبت به سایر شهرستان‌های استان در نسبت بالاتری قرار دارد.

وی تصریح کرد: در مسابقه کتابخوانی رضوی میزان شرکت‌کنندگان از شهرستان سلطانیه از درصد بالایی برخوردار بود و دو نفر نیز موفق به کسب جوایز در بخش استانی این جشنواره شدند.

این مسئول یادآورشد: شهرستان سلطانیه در امر کتابخوانی و در میزان بهره‌مندی در اعضای فعال و میزان زیربنای کتابخانه‌ها رتبه نخست را در استان به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/ز

سلطانیه؛ محفل کتابخوانان فعال استان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۵۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
زنده باد! فقط مطالعه بهترين سرگرميه همراه ورزش.