وی در مورد اجرای پردهخوانی و تعزیه توسط خودش و دیگر هنرمندان اظهار کرد: در این مراسم، تعزیه خوانی و پرده خوانی را هم خودم و هم هنرمندانی که در این هنر تجربه دارند، انجام می دهیم.
طهمورث درباره به روز رسانی هنر تعزیه و پردهخوانی تصریح کرد: مشکل ما این است که تنها به شکل و فرم گذشته این هنر اهمیت میدهیم. مخاطب با پیشرفت تکنولوژی، حرکت میکند و شاید کمتر بتوان با آن شکل و فرم قدیمی، مخاطب را جذب کرد. اگر مسئله نوستالژی مذهبی را کنار بگذاریم، باید فرم اجرایی این هنر را تغییر بدهیم.
وی افزود: این هنرها هر کدام جایگاه مخصوص خود را دارند و اگر ما این دو هنر را به یک سمت و سو حرکت بدهیم، قطعا می توانیم مفاهیم نوستالژی مذهبی را به او برسانیم.
این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در خصوص تاثیر هنر تعزیه و پرده خوانی بر رفتار انسان بیان کرد: نمایش های مذهبی جایگاه خود را دارند. هنر تعزیه و پرده خوانی، دلیلی بر وجود غم و اندوه نیست. مسئله ما انتقال مفاهیم و جایگاه والای این هنر است که وجود داشته و دارد. ما در زندگی مان همه جور رفتاری داریم و هرکدام هم لازمه زندگی انسان است؛ مهم، مفهوم رفتار ماست.
بازیگر سریال «معمای شاه» درباره حمایت مسئولان و نهادهای نمایشی از برگزاری مراسم تعزیهخوانی و پردهخوانی شب های محرم خاطرنشان کرد: آنچه که من خواهان آن هستم را انجام و حتی آن را ارتقا میدهم. هر کدام از مدیران که مرد میدان است، پا پیش بگذارد!
وی ادامه داد: تا زمانی که ما با فرم و شکل همیشگی حرکت کنیم، وضع به همین شکل است. از نظر من اگر ما صادقانه رفتار کنیم، اثرگذار هستیم وگرنه امکان موفقیت و تاثیرگذاری نداریم. ما باید تمام سال را برای تاثیرگذاری هنر تعزیه تلاش کنیم؛ اگر این رویدادها تنها محدود به جشنوارهها باشد، بی فایده است!
طهمورث در پایان گفت: رسوم سنتی- بومی میتواند با زمان حاضر یکی شود و ما میتوانیم بر اساس تکنولوژی و آنچه در مقوله هنر وجود دارد، مفاهیم را ارتقا بدهیم.
انتهای پیام/