سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حل معضل اشتغال تنها با حضور تعاونی ها حل می شود

معاون وزیر کار بگفت: حل معضل اشتغال تنها با حضور تعاونی ها برطرف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سید حمید کلانتری معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه تاکنون 51 تعاونی توسعه عمران شهرستان در کشور به ثبت رسیده است گفت: در استان همدان هم پیگیر تشکیل این تعاونی ها هستیم.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری استان همدان نسبت به میانگین کشوری پایین تر است افزود: هیچ شکی نیست که اشتغال به یک مساله ملی و به یک چالش بزرگ تبدیل شده است که با اجرای اقتصاد مقاومتی می توان این مساله را حل کرد.

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ادامه داد: توسعه تعاونی ها یکی از روش هایی است که می تواند به رفع مشکل اشتغال کمک کند و تعاونی ها سازماندهی ظرفیت های کوچک و ایجاد واحدهای بزرگ است.

کلانتری با بیان اینکه در تعاونی ها هم افزایی، افزایش قدرت رقابت پذیری و افزایش صادرات وجود دارد افزود: با توجه به اینکه در تعاونی ها هم افزایی وجود دارد، می توانند با ارائه خدمات با کیفیت بالا و حضور در نمایشگاه بین المللی سود بیشتری را حاصل و به اعضای خود بدهند.

وی با اشاره به وجود 12 تعاونی در یکی از روستاهای کشور گفت: باید از ظرفیت های بالای روستاها استفاده کرد.

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به طرح روستا تعاون گفت: در کشور در این طرح ایجاد اشتغال برای 65 هزار نفر هدفگذاری شده است.

کلانتری توجه به ظرفیت ها و شرایط آب و هوایی را در این مسیر مورد توجه دانست و افزود: گروه تسهیل گر برای این طرح آموزش دیدند و سالانه پنج هزار روستا که ظرفیت توسعه دارند شناسایی می شوند.

وی ایجاد تعاونی های بزرگ و توسعه صادرات را از اهداف و برنامه های سازمان اعلام کرد و افزود: تولید تعاونی ها باید صادرات محور باشد.

انتهای پیام/ص.ف

تعاونی ها بازوی توانمند کشور هستند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.