سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) :

قواعد فقهی می‌تواند سبک زندگی اسلامی را تغییر دهد/تربیت فقها در جامعه با رویکرد اقتدار شیعه و بیداری اسلامی در دنیا ساخته‌شده است

آیت‌الله فاضل‌لنکرانی گفت:قواعد فقهی می‌تواند به کمک قوه قضاییه بیاید و بسیاری از مشکلات را حل کند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛ آیت‌الله محمدجواد فاضل‌لنکرانی ،رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ،گفت :ظهر امروز در مراسم افتتاحیه پنجمین سال تحصیلی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، با اشاره به اهمیت و ارزش حوزه‌های علمیه اظهار داشت: امام کاظم (ع) می‌فرماید اگر فقیه یک انسان را آموزش دهد از عبادت هزار عابد برای شیطان سنگین‌تر است.

آیت الله فاضل لنکرانی عملکرد مرکز فقهی ائمه اطهار را مدنظر قرار داد و افزود: مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) نشأت گرفته از حوزه علمیه قم است که در فقه، اصول، احکام و علوم قرآنی عملکرد مطلوبی داشته‌ است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) داشتن نگاه جامع و عمیق به دین اسلام و داشتن اهتمام به مسائل علمی را یکی از رکن‌های انقلابی‌بودن دانست و عنوان کرد: باید در رابطه با این مسائل آگاهی کامل را کسب کنیم نه اینکه با بی‌خردی بگوییم اجتهاد با پنج سال تحصیل امکان دارد.

وی خاطرنشان کرد: با بیان اینکه مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برای تربیت فقها در جامعه با رویکرد اقتدار شیعه و بیداری اسلامی در دنیا ساخته‌شده است، طلاب حوزه‌های علمیه باید با توجه به جامع بودن دین اسلام به این سمت حرکت کنند به دلیل اینکه فقاهت ستون خیمه حوزه است.

آیت‌الله فاضل لنکرانی تصریح کرد: با اشاره به اینکه قواعد فقهی می‌تواند سبک زندگی اسلامی را تغییر دهد، قواعد فقهی می‌تواند به کمک قوه قضاییه بیاید و بسیاری از مشکلات را حل کند، همچنین حوزه علمیه باید انقلابی بماند و اگر فقیهی عمیقانه به دنبال دین برود می‌تواند به ابعاد انقلاب تحکیم ببخشد.

انتهای پیام/ح

نگاه جامع و عمیق به دین اسلام و اهتمام به مسائل علمی یکی از ارکان انقلابی‌بودن است.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.