سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

نهضت سوادآموزی باید در جامعه تقویت شود

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت نهضت سوادآموزی باید در جامعه تقویت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، آیت‌الله سید محمدشاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان در دیدار معاون نهضت سوادآموزی وزارت آموزش‌وپرورش گفت : اداره کل آموزش‌وپرورش استان سمنان با توجه به پراکندگی علم و دانش و نامحدود بودن سطح علم بخش عمده‌ای از مسائل علمی را در این استان پوشش داده است.

 وی با تأکید بر لزوم توسعه متوازن خدمات آموزشی بیان کرد: برخی از مناطق کم برخوردار روستایی در استان سمنان مشکلاتی در حوزه‌های فضای مناسب و امکانات آموزشی دارند.

 نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با تأکید بر اینکه افراد توانمند در عرصه تعلم و تربیت در مراکز آموزشی به‌کارگیری شود گفت: اجر معنوی آموزش به بی‌سوادان قابل‌مقایسه با بسیاری از فعالیت‌های خیرخواهانه نیست.

 وی با اشاره به اینکه در اسلام به فراگیری علم و دانش و آموزش آن بسیار سفارش شده است افزود: فراگیری علم و دانش انسان را در خدمت مردم قرار می‌دهد و این مسئله یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری است.

 شاهچراغی با بیان اینکه نهضت سوادآموزی باید در جامعه تقویت شود اذعان کرد: این نهضت خدمات مطلوب و گسترده‌ای را برای افراد میان‌سال بی‌سواد ارائه می‌کند.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم آمیخته شدن علم و اخلاق دینی تصریح کرد: اخلاق‌مداری در هر نوع فعالیتی می‌تواند بخش اعظمی از مشکلات را در کشور برطرف کند و این مهم در اولویت‌های اول مسئولان باید قرار گیرد.

 نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان یادآور شد: ریشه بسیاری از مشکلات جامعه امروز در آسیب‌های اجتماعی نهادینه‌شده است که علم و دانش زمینه‌ساز کاهش این آسیب‌ها است.


انتهای پیام / ه


جزئیات دیدار معاون نهضت سوادآموزی وزارت آموزش‌وپرورش با نماینده ولی فقیه استان سمنان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.