سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رضایی‌کوچی به باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد:

تشکیل «شورای عالی ایمنی حمل و نقل» به ریاست رئیس جمهور

رئیس کمیسیون عمران از ایجاد شورای عالی ایمنی حمل و نقل برای نظارت بر دستگاه‌های متولی به ریاست رئیس جمهور خبر داد.

محمدرضا رضایی‌کوچی رئیس کمیسیون عمران در گفت وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آمار بالای تصادفات جاده‌ای در کشور گفت: ما به دنبال ایجاد شورای عالی ایمنی حمل و نقل برای نظارت بر دستگاه‌های متولی هستیم.

وی ادامه داد: این شورا با حضور تمام دستگاه‌های مرتبط با حمل و نقل کالایی و مسافری تشکیل می‌شود و برای شأ‌ن ریاست این شورا رئیس جمهور و در غیاب وی معاون اول را تعریف کرده‌ایم تا تمام دستگاه‌های دخیل در امور حمل و نقل بتوانند از طریق این شورا مدیریت شوند.

نماینده مردم جهرم تاکید کرد: سطح این شورا باید بالا باشد تا اشراف کاملی نسبت به تمامی دستگاه‌های متولی حمل و نقل داشته باشد.

رضایی‌کوچی با بیان اینکه کمیسیون عمران بعد از تصادف اتوبوس داراب و بر اساس ماده 49 آیین‌نامه داخلی تدوین گزارش جامعی را در حوزه حمل و نقل کلید زد، افزود: در این گزارش وضعیت تصادفات جاده‌ای در کشور، آمار مصدومان و کشته‌شدگان، خسارت‌های وارده، عوامل دخیل در این حوادث و نقش دستگاه‌های مرتبط، خلأ‌های قانونی و اقدامات مورد نیاز در این حوزه بررسی می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با تاکید براینکه باید دلایل بالا بودن میزان ‌تصادفات جاده‌ای و افزایش روزافزون آن مشخص شود، تصریح کرد: این تصادفات خسارت‌های جانی و مالی بسیاری را به کشور وارد کرده و باید مشکلات آن شناسایی شود.

رضایی‌کوچی تاکید کرد: باید دید دستگاه‌های ناظر، کیفیت ضعیف اتوبوس‌ها، عدم نظارت بر روی رانندگان، نبودن پلیس در جاده‌ها، مشکل و ایراد جاده‌ای، فرهنگ‌سازی و ... کدامیک در تصادفات جاده‌ای دخیل هستند، به طور حتم ما در گزارشمان به این مسائل می‌پردازیم  تا خلاهای قانونی مورد نیاز نوشته شده و دستگاه‌های متولی مکلف به نظارت بیشتر شوند.

وی اظهار کرد: کمیته ایمنی راه‌ها در وزارت راه و شهرسازی تشکیل می‌شود که در جای خود کارهایی را انجام می‌دهند اما احساس می‌شود خلأ قانونی و ضعف نظارتی وجود دارد که باید قوی‌تر شود.

نماینده مردم جهرم با اشاره به اینکه بیشترین تصادفات جاده‎ای در شب انجام می‌شود، افزود: شب‌ها معمولا رانندگان خواب‌آلوده هستند و باید براساس تعریف مکانیزمی رانندگانی برای شب انتخاب شوند که خسته نبوده و سلامت جسمی و روحی‌شان کنترل شده باشد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا گزارش کامل و جامعی تدوین و آن را تا مهر به مجلس تقدیم کنیم.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.