وی ادامه داد: این شورا با حضور تمام دستگاههای مرتبط با حمل و نقل کالایی و مسافری تشکیل میشود و برای شأن ریاست این شورا رئیس جمهور و در غیاب وی معاون اول را تعریف کردهایم تا تمام دستگاههای دخیل در امور حمل و نقل بتوانند از طریق این شورا مدیریت شوند.
نماینده مردم جهرم تاکید کرد: سطح این شورا باید بالا باشد تا اشراف کاملی نسبت به تمامی دستگاههای متولی حمل و نقل داشته باشد.
رضاییکوچی با بیان اینکه کمیسیون عمران بعد از تصادف اتوبوس داراب و بر اساس ماده 49 آییننامه داخلی تدوین گزارش جامعی را در حوزه حمل و نقل کلید زد، افزود: در این گزارش وضعیت تصادفات جادهای در کشور، آمار مصدومان و کشتهشدگان، خسارتهای وارده، عوامل دخیل در این حوادث و نقش دستگاههای مرتبط، خلأهای قانونی و اقدامات مورد نیاز در این حوزه بررسی میشود.
رئیس کمیسیون عمران مجلس با تاکید براینکه باید دلایل بالا بودن میزان تصادفات جادهای و افزایش روزافزون آن مشخص شود، تصریح کرد: این تصادفات خسارتهای جانی و مالی بسیاری را به کشور وارد کرده و باید مشکلات آن شناسایی شود.
رضاییکوچی تاکید کرد: باید دید دستگاههای ناظر، کیفیت ضعیف اتوبوسها، عدم نظارت بر روی رانندگان، نبودن پلیس در جادهها، مشکل و ایراد جادهای، فرهنگسازی و ... کدامیک در تصادفات جادهای دخیل هستند، به طور حتم ما در گزارشمان به این مسائل میپردازیم تا خلاهای قانونی مورد نیاز نوشته شده و دستگاههای متولی مکلف به نظارت بیشتر شوند.
وی اظهار کرد: کمیته ایمنی راهها در وزارت راه و شهرسازی تشکیل میشود که در جای خود کارهایی را انجام میدهند اما احساس میشود خلأ قانونی و ضعف نظارتی وجود دارد که باید قویتر شود.
نماینده مردم جهرم با اشاره به اینکه بیشترین تصادفات جادهای در شب انجام میشود، افزود: شبها معمولا رانندگان خوابآلوده هستند و باید براساس تعریف مکانیزمی رانندگانی برای شب انتخاب شوند که خسته نبوده و سلامت جسمی و روحیشان کنترل شده باشد.
رئیس کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا گزارش کامل و جامعی تدوین و آن را تا مهر به مجلس تقدیم کنیم.
انتهای پیام/