سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رضیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

واحد‌های صنعتی با ۳۰ درصد از توان خود فعالیت می‌کنند

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: تنها ۳۰ درصد از صنایع کشور آن هم با گنجایشی پایین‌تر از توان واقعی خود کار می‌کنند.

عبدالله رضیان عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: بر اساس آمارهای وزارت صنعت معدن و تجارت، 70 درصد از واحدهای صنعتی مشغول به فعالیت هستند اما آمارهای دیگری نشان دهنده این است که تنها کمتر از 30 درصد از این واحدها، آن هم با گنجایشی پایین‌تر از توان واقعی خود کار می‌کنند.

 نماینده مردم مازندران در خانه ملت با تاکید بر ضرورت تهیه آمار جدید و درست از تعداد واحدهای صنعتی در حال فعالیت در کشور، تصریح کرد: اوضاع صنایع کوچک و متوسط در برخی از استان ها بهتر است اما در استانی مانند مازندران می‌توان گفت؛ زنگ خطر تعطیلی صنایع روشن شده است.

رضیان در ادامه  به کمک‌های دولت در قالب تسهیلات به صنایع مشکل‌دار همانند استان مازنداران اشاره کرد و گفت: سهم تسهیلات این استان  نه تنها به بخش صنعتی  بلکه به حوزه کشاورزی هم اختصاص داشت، بخشی از این کمک‌ها نیز به واحدهایِ مشکل داری تعلق گرفت که قادر به بازگشت به چرخۀ تولید نبودند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس دلیل این عدم توفیق دولت در اجرای طرح تسهیلات دهی به صنایع بیمار را این گونه بیان کرد و گفت: متاسفانه صنعت در دست  افرادی اداره می شود که تخصص لازم به ویژه در حوزه بازارسازی و بازاریابی را ندارند، از طرفی رکود طولانی در بازار مسکن موجب شد تا بسیاری از واحدهای صنعتی، وابسته به واردات و یا تعطیل شوند.

رضیان در خاتمه یادآور شد: برای بهبود وضعیت موجود در صنعت کشور باید بر روی مبحث صادرات تمرکز بیشتری کرد تا بتوانیم بازارهای جدیدی ایجاد کنیم، همچنین واحدهایی که مشکلات زیادی دارند را تعطیل کرده تا بیش از این هزینه های بی‌حساب را به صنعت کشور تحمیل نکنند.

انتهای پیام/

سیاست تزریق منابع، تغییری در حال صنعت ایجاد نکرده است

 

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۰:۲۹ ۲۴ شهريور ۱۳۹۶
کمتر از ۱۰ درصد واقعی تر به نطر میرسه