سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش 80 درصدی آتش سوزی در مناطق حفاظت شده همدان

معاون محیط زیست استان همدان از کاهش چشمگیر آتش‌سوزی در مراتع و مناطق حفاظت‌شده استان خبر داد و گفت: تا کنون 80 درصدکاهش در وقوع آتش‌سوزی داشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مهدی صفی‌خانی معاون محیط طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان ، با بیان اینکه امسال به طرز چشمگیری آتش‌سوزی در مراتع و مناطق تحت حفاظت محیط زیست کاهش یافته است، تصریح کرد: در سال گذشته از ابتدای خرداد تا پایان مهرماه و آغاز بارندگی‌ها در مناطق تحت مدیریت و حفاظت محیط زیست126.1 هکتار آتش‌سوزی اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه پارسال از ابتدای خرداد تا 20 شهریور در مناطق حفاظت‌شده 59.1هکتار آتش‌سوزی به وقوع پیوسته است، افزود: این درحالیست که میزان آتش‌سوزی در مناطق تحت مدیریت و حفاظت محیط زیست از ابتدای خرداد تا امروز 11.4 هکتار بوده است.

معاون محیط طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: امسال در مجموع سه فقره آتش‌سوزی گسترده در مناطق حفاظت‌شده داشتیم و مابقی در حد بسیار محدود بوده که به سرعت مهار شده است.

صفی‌خانی با اشاره به اینکه تمام زمان‌ها علت عمده آتش‌سوزی‌ها عوامل انسانی بوده است افزود: آتش‌سوزی در این مناطق خسارات زیادی را به محیط زیست وارد کرده و حیات حیوانات را تهدید می‌کند.

وی بیشتر ین آتش‌سوزی‌ها را در منطقه حفاظت‌شده خانگرمز عنوان کرد و افزود: امسال فقط یک مورد آتش‌سوزی در این منطقه حفاظت‌شده داشته‌ایم در حالیکه در سال گذشته چندین مورد آتش‌سوزی در این منطقه به وقوع پیوسته است.

انتهای پیام/ص.ف

وضعیت مطلوب در مناطق حفاظت شده استان همدان

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.