سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان:

اصفهان بیشترین شهید امدادگر کشور را دارد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: اصفهان در طول دفاع مقدس بیشترین شهید امدادگر کشور را داشت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سومین نشست مشاورین امور بانوان دستگاه های اجرایی استان اصفهان با حضور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان، مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری اصفهان و مشاورین بانوان دستگاه های اجرایی استان در سالن صلح و دوستی هلال احمر برگزار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان در این نشست با اشاره به تاریخچه جمعیت هلال احمر اصفهان که در ابتدای تاسیس به عنوان جمعیت شیر و خورشید سرخ در راستای اهداف بشردوستانه و امدادی فعالیت خود را آغاز کرده است، اظهار داشت : بدنه این جمعیت را همواره انسان های خدوم و ایثارگری تشکیل داده اند که هدفی جز کمک به دیگران و نیازمندان جامعه نداشته اند و مهمتر آنکه بانوان امدادگر این جمعیت نیز همدوش با برادران خود در عرصه امداد و نجات و فعالیت های عام المنفعه خوش درخشیده اند که امداد رسانی در دفاع مقدس نقطه عطف و آغاز این حرکت عظیم مردمی در کسوت هلال احمر پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به شمار می رود.

محسن مومنی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر استان اصفهان بیشترین شهید امدادگر در طول دفاع مقدس و جنگ تحمیلی را داراست، افزود: بی شک بالندگی این جمعیت مدیون و مرهون خون این شهداست که در میدان امدادرسانی به همرزمان خود، با لباس مقدس هلال احمر به درجه رفیع شهادت نایل آمده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت موضوع آموزش های امداد و نجات و آموزش های همگانی و نقش آن در کاهش اثرات ناشی از حوادث گفت: بانوان شاغل دردستگاه های اجرایی می توانند نقش موثری در این زمینه داشته و جمعیت هلال احمر استان این آمادگی را دارد که آموزش های لازم را به آنها ارائه کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان با بیان اینکه هم اکنون تیم های توانا متشکل از خواهران امدادگر با این جمعیت همکاری دارند، تاکید کرد: نقش بی بدیل بانوان در فعالیت های بشردوستانه و عام المنفعه و همکاری با هلال احمر همانند دیگر عرصه های اجتماعی عامل موثری در موفقیت این جمعیت در تحقق اهداف انسانی و امدادی این سازمان مردمی است.

وی با ذکر خاطره ای از حضور زنان داوطلب امدادگر در زلزله های بوشهر و آذربایجان شرقی، حضور و مشارکت آنان را در ارائه خدمات بهداشتی و پزشکی و حمایت های روانی بسیار مفید و مثمر ثمر دانسته و حضور بانوان را از نکات کلیدی مواجهه با بحرانها و حوادث دانستند.

مومنی با بیان اعلام آمادگی بانوان تیم های توانای جمعیت جهت حضور در پایگاه های امداد و نجات بین شهری و حوادث ترافیکی آن را نشانگر توانمندی بالای این عزیزان در خدمت به مردم و مایه غرور و مباهات جمعیت هلال احمر و در عین حال باعث دلگرمی دست اندرکاران حوزه امداد و نجات دانست.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان در پایان از تمامی مشاورین امور بانوان دستگاه های اجرایی خواست با عضویت در جمعیت هلال احمر، این نهاد مردمی را در مسیر اهداف و اصول متعالی خود یاری رسانده و در بالندگی هرچه بیشتر آن سهیم باشند.

در ادامه مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان با اشاره به میزبانی جمعیت هلال احمر استان در برگزاری این نشست با تاکید بر ضرورت آموزش های امدادی برای بانوان شاغل در دستگاه های اجرایی، اظهار داشت: این آمادگی وجود دارد که در زمینه آموزش های همگانی که جزء آموزش های ضمن خدمت هم است با هلال احمر همکاری کرده و طیف وسیعی از زنان جامعه را تحت پوشش این آموزش ها قرار دهیم.

سهیلا اثنی عشران تصریح کرد: قطعا زنان آموزش دیده می توانند نقش موثری در مواجهه با بحران ها و حوادث به ویژه در ساعات اولیه وقوع آن داشته باشند تا شاهد خسارات کمتری باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه زنان نیمی از جمعیت و تربیت کننده نیم دیگر جامعه هستند، گفت: زن شایسته یکی از عوامل مهم پیشرفت خانواده و جامعه است و رویکرد توجه به زنان و حوزه های مربوط به آنان امروز بیش از پیش اهمیت پیدا می کند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان در پایان تاکید کرد: یکی از مهمترین معیارها جهت سنجش درجه توسعه یافتگی یک کشور، میزان اهمیت و اعتباری است که زنان در آن کشور دارا هستند و این موضوع مهمی است که باید با در نظرگرفتن فرهنگ دینی و اسلامی ما مورد توجه قرار گیرد.

 

انتهای پیام/م

 

بانوان شاغل دردستگاه های اجرایی می توانند نقش موثری درآموزش های امداد و نجات داشته باشند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.