سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

78 درصد مدارس ابتدایی قم دو نوبته است

مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به تراکم دانش آموزی در هسته مرکزی شهر قم گفت:78 درصد مدارس ابتدایی استان دو نوبته اداره می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم شیخ‌الاسلام،مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به تراکم دانش‌آموزی در استان قم در شهر اظهار داشت: قم تنها استانی در کشور بوده که بیش از 90 درصد دانش آموزان آن در شهر مشغول تحصیل هستند، به‌طوری‌که 221 هزار دانش‌آموز در مدارس شهر قم ساماندهی شده‌اند.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید حدود 242 هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف در مدارس قم مشغول به تحصیل خواهند شد، خاطرنشان کرد: این تعداد دانش‌آموز نسبت به سال گذشته هفت هزار نفر افزایش داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به 2 شیفته بودن 78 درصد مدارس ابتدایی در قم عنوان کرد: به‌عنوان نمونه هم‌اکنون مدرسه‌ای در شهرک پردیسان وجود دارد که علیرغم پیشرفت 70 درصدی باید در سال تحصیلی جدید پذیرای بیش از 1200 دانش‌آموز در دو شیفت باشد.

شیخ‌الاسلام با تأکید بر اینکه در چهار سال اخیر 20 مرکز آموزشی به دست خیرین در استان احداث‌شده است، عنوان کرد: تا سال آینده در شهرک جوان قم بیش از 300 واحد آپارتمان احداث و به بهره‌برداری می‌رسد که متأسفانه تا شعاع پنج هزار متری آن مدرسه‌ای وجود ندارد.

وی با انتقاد از کمبود سرانه آموزشی در مناطق آپارتمان‌نشین قم تصریح کرد: شهرک ایثار از دیگر مناطقی است که به‌زودی 400 واحد در این منطقه به بهره‌برداری می‌رسد و فاقد مدرسه است.

تراکم دانش آموزی در هسته مرکزی شهر قم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.