وی افزود: برای اولین بار در دو دهه گذشته در نیمه نخست سال کمتراز 40 هزار دستگاه موتور سیکلت تولید شده در حالیکه در مدت زمان مشابه سال قبل بیش از 400 هزار دستگاه تولید شده بود، دلیل این امر هم مصوبه هیئت وزیران درسال 94 در خصوص توقف تولید موتورهای کاربراتوری تامهرماه 95 بود که باعث شد واحدهای تولیدی بیش از اندازه تولید کنند و امروز در انبارهای این موتور سیکلت ها دپو شده است.
حجازی با اشاره به رغبت مصرف کنندگان برای خرید موتور کاربراتوری گفت: بدلیل اینکه موتورهای کاربراتوری حدود 500 هزار تومان ارزان تر است، لذا میل به خرید آنها بیشتر است.
رئیس انجمن موتور سیکلت ایران تصریح کرد: 60 درصد موتورهای 125 سی سی در داخل تولید ،20درصد از موتورها نیز از کشور هند وارد می شود و 10 تا 30 درصد مابقی موتورها نیز در داخل از کشور تولید می شود.
وی در خصوص صادرات موتور سیکلت های ایرانی گفت: در دهه 70 موتور سیکلت های ایرانی به خارج از کشور صادر می شد، اما این میزان اکنون به شدت کاهش یافته و به چند کشور محدود است.
انتهای پیام/