سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در کنفرانس خبری در حاشیه اجلاس شورای حکام آژانس؛

آمانو: آژانس از روز اجرای برجام پروتکل الحاقی را در ایران اجرا کرده است

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حاشیه نشست فصلی شورای حکام درباره پایبندی ایران به برجام سخنرانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در کنفرانس خبری خود در حاشیه نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد آژانس از روز اجرای توافق هسته‌ای ایران (برجام)، پروتکل الحاقی را در این کشور اجرا کرده است.

آمانو گفت ایران به تعهدات خود در چارچوب توافق هسته‌ای سال 2015 میلادی پایبند بوده است.

وی افزود ایران، مفاد توافق هسته ای با گروه پنج بعلاوه یک را اجرا کرده است. در صورت نیاز، شفاف‌سازی و فراهم کردن امکان دسترسی به سایت ها را از ایران خواستار خواهیم شد. آژانس بین المللی انرژی اتمی بین سایت های نظامی و غیرنظامی تفاوت قائل نیست و هر زمان که ضروری باشد، اجازه دسترسی درخواست می‌کند.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد: جزئیات گفتگوی من با نماینده آمریکا در سازمان ملل درباره برجام، محرمانه باقی خواهد ماند.اگر کشوری گزارشی درباره یک سایت یا فعالیت مشکوک ارائه دهد، آژانس آن را بررسی خواهد کرد و در صورت نیاز، درخواست بازرسی خواهد داد. رژیم راستی‌آزمایی هسته‌ای ایران قوی‌ترین رژیمی است که در حال حاضر وجود دارد. برای تایید کامل فعالیت‌های هسته‌ای ایران در گذشته و حال به زمان زیادی نیاز است.

نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی پیش از ظهر امروز دوشنبه به وقت محلی اتریش در وین آغاز به کار کرد.

گفتنی است اقدامات تقویت همکاری بین‌المللی در زمینه های هسته‌ای، تابش، حمل و نقل و ایمنی زباله و امنیت هسته‌ای از محورهای این نشست پنج روزه اعلام شده است.

براساس بیانیه مطبوعاتی دبیرخانه آژانس بین المللی انرژی اتمی, راستی آزمایی و نظارت در جمهوری اسلامی ایران در پرتو قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل, درخواست پادمان در کره شمالی, اجرای توافقنامه پادمان در سوریه و درخواست پادمان در خاورمیانه از دیگر محورهای نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

 

 انتهای پیام/

 

کنفرانس مطبوعاتی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره پایبندی ایران به تعهدات خود در اجرای برجام

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۶:۵۵ ۲۱ شهريور ۱۳۹۶
نه بابا!!!!!!!!!!!!!!!!1