سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با توجه به وقوع توفان‌های سهمگین در آمریکا؛

مک کین به اهمیت موضوع تغییرات آب و هوایی اذعان کرد

جمهوری‌خواهان و در راس آنها دونالد ترامپ موضوع تغییرات آب و هوایی را مردود دانسته و آن را حربه‌ای اقتصادی معرفی می‌کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه اینترنتی هیل؛ «جان مک کین»، سناتور جمهوری خواه ایالت آریزونا توجه به مقوله تغییرات آب و هوایی را مهم دانست.

رئیس کمیته نیرو‌های مسلح سنای آمریکا روز گذشته در پاسخ به پرسش خبرنگار برنامه «استیت آو یونیون» شبکه سی ان ان که پرسید چرا جمهوری خواهان تغییرات آب و هوایی را باور ندارند، گفت: حوادثی بی سابقه که مرتبط با آب و هواست، در سراسر جهان در حال رخ دادن است. ما باید درک کنیم که اقلیم در حال تغییر است و ما می توانیم با اقدامات معمولی از آسیب رسیدن به مردم آمریکا جلوگیری کنیم.

مک کین با تاکید بر اهمیت انرژی هسته ای گفت: انرژی هسته ای به هر صورتی، پاک‌ترین و ارزان ترین منبع انرژی است.

سناتور جمهوری خواه ایالت آریزونا در حالی نسبت به تغییرات آب و هوایی اذعان کرده است که توفان ایرما با سرعت 130 مایل در ساعت ایالت فلوریدا را تا سواحل غربی درنوردیده است. جمهوری خواهان و در راس آنها دونالد ترامپ موضوع تغییرات آب و هوایی را مردود دانسته و آن را حربه ای اقتصادی معرفی می کنند.

روز گذشته نیز «توماس رگالادو»، شهردار میامی در فلوریدا از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تا درباره موضوع تغییرات آب و هوایی تجدید نظر کند.

رئیس جمهور آمریکا پس از پیروزی در انتخابات نوامبر 2016، وعده خود درباره خروج از معاهده آب و هوایی پاریس را اجرایی کرد. او ضمن مردود دانستن این معاهده اعلام کرد تغییرات آب و هوایی ترفندی از سوی چینی‌هاست تا از این طریق اقتصاد آمریکا را تحت کنترل خود درآورند.

توفان ایرما دو هفته پس از ورود توفان هاروی به ایالت تگزاس، بخش هایی از خلیج کارائیب و ایالت فلوریدا را درنوردیده است. تاکنون بیش از 6 میلیون نفر از این ایالت خارج شده اند. ایرما از روز گذشته وارد ایالت فلوریدا شده و موجب قطع برق یک میلیون خانوار شده است.

همچنین مرکز مدیریت بحران ایالت حجم خسارات ناشی از این توفان را 100 میلیارد دلار برآورد کرده است.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.