سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران :

تهیه هفت برنامه برای افزایش شاخص بهره وری در اقتصاد کشور

رئیس سازمان ملی بهره ‌وری ایران از تهیه هفت برنامه برای افزایش شاخص بهره وری در اقتصاد کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، رویا طباطبایی با اشاره به ایجاد تحول در آموزش عالی در کشور گفت: بخش آموزش عالی باید به صورت زیربنایی ماهیت خود را تغییر دهد.
وی با بیان اینکه بخش آموزش عالی ما نیاز به یک تحول جدی دارد، گفت: این بخش باید به صورت زیربنایی ماهیت خود را تغییر دهد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه سازمان ملی بهره‌وری ایران زمانی خود مرکز بوده و یک زمان دیگر نیز به بخش خصوصی واگذار شده است، افزود: این سازمان دارای عمر 24 ساله در ایران است.
رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران با بیان اینکه جابه‌جایی مدیران این سازمان طی ۲۴ سال گذشته نشان از بی‌ثبات بودن این سازمان داشته است، گفت: در قوانین و برنامه‌های توسعه سوم، چهارم، پنجم و ششم به موضوع بهره‌وری توجه خوبی شده است، اما به نیروی انسانی این سازمان به خوبی توجه نشده است.
به گفته طباطبایی در چهار سال گذشته چارت سازمان ملی بهره‌وری ایران نشان از وجود ۳۷ نفر نیروی انسانی داشته است، که این میزان در حال حاضر به ۷۷ نفر افزایش پیدا کرده است.
رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران با تاکید بر اینکه به موضوع بهره‌وری در عمل توجه بسیار خوبی نشده است، اظهار کرد: ما در حال حاضر چرخه بهره‌وری را در دولت آغاز کرده و دستورالعمل‌های آن را نیز ارائه داده‌ایم، اما این مهم نیاز به تقویت دارد.
طباطبایی افزود: در سه سال اخیر عملکرد اقتصاد کشور در بهره وری اقتصاد خرد و کلان مناسب بوده است و الگوی بومی بهره‌وری در کشور طی شهریورماه سال جاری تدوین شد و هفت برنامه مختلف برای افزایش شاخص بهره وری در اقتصاد کشور تهیه شده است.
وی افزود: استان زنجان استانی توانمند در اقتصاد و عرصه علمی است و می تواند متناسب با ساختار اقتصادی خود الگوهای لازم برای مقاوم سازی اقتصاد خود را بازتعریف کرده و مشخص کند با چه رویکردی می تواند سهم بیشتری از تولیدناخالص داخلی کشور داشته باشد.
سهرابی قائم مقام صدا و سیمای مرکز زنجان نیز از پخش برنامه های مختلف در این سازمان با محوریت اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: پیش بینی صدا و سیمای مرکز زنجان با موضوع اقتصاد مقاومتی در سال 96 در واحد های صدا، سیما و خبر را 770 ساعت اعلام کرد .
وی همچنین عملکرد صدا وسیمای مرکز زنجان با موضوع اقتصاد مقاومتی در 5 ماهه سال 96 را حدود 325 ساعت عنوان کرد.
در پایان برخی از مدیران و مسئولان استانی نظرات خود را در خصوص بهره وری بیان کردند.


انتهای پیام / ک

آموزش عالی باید به صورت زیربنایی ماهیت خود را تغییر دهد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.