سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاسیسات آبرسانی روستاهای گیلان در آستانه استهلاک

عمر مفید تاسیسات آبرسانی روستایی گیلان رو به پایان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ محبعلی رنج ور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان امروز گفت: عمر تاسیسات آبرسانی روستایی گیلان بین 22 تا 40 سال است و به دلیل رطوبت بالا، تاسیسات آبرسانی گیلان زودتر از عمر متوسط شان مستهلک می شوند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 21 هزار کیلومتر خطوط انتقال و توزیع آب شرب روستایی در استان وجود دارد افزود: هزینه نگهداری از تاسیسات آبرسانی گیلان 2و نیم برابر میانگین کشوری است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان با تاکید بر اینکه گیلان یکی از سه استان پُر تراکم کشور است گفت: حدود4 درصد جمعیت کشور در گیلان سکونت دارند و تراکم جمعیتی استان 177 نفر در واحد سطح است.

محبعلی رنج ور با بیان اینکه هزینه اجرای طرح های آبرسانی روستایی گیلان3 برابر میانگین کشوری است اظهار داشت: برای آبرسانی به هر خانوار روستایی استان به 6 میلیون و 500 هزار تومان اعتبار نیاز است.

وی افزود: برای تامین آب شرب هرخانوار روستایی استان 75 متر لوله گذاری می شود درحالی که این عدد در کشور برابر با 30 متر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان اعلام کرد: با توجه به ورود سالانه 40 میلیون گردشگر به گیلان و سکونت آنان در مناطق روستایی، تاسیسات موجود پاسخگوی نیاز آبی روستاها نیست.

رنج ور با اشاره به اینکه فقط 25 درصد بارش های گیلان در فصل گرم سال است، گفت: در مناطق جنوبی استان چشمه های گوارایی داریم که وارد مدار کردن آن ها در قالب طرح های آبرسانی مستلزم تخصیص اعتبارات مناسب است.

وی افزود: در روستاهای جلگه ای گیلان، آب های زیرزمینی دارای آهن و منگنز بالایی است که برای تصفیه آب شرب ساکنان این مناطق 80 دستگاه تصفیه فیزیکی نصب شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان با بیان اینکه تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی روستاهای گیلان امری حیاتی و حساس است گفت: رفع چالش ها و مشکلات این حوزه نیازمند حمایت همه جانبه  استاندار  و مجمع نمایندگان است.

رنج ور تصریح کرد: در حال حاضر هزار و 760 روستای گیلان از آب شرب مناسب و بهداشتی برخوردارند.

 

انتهای پیام/م.ع

پایان عمر مفید تاسیسات آبرسانی روستاهای گیلان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.