به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ صمد رجا رئیس هیات مدیره شرکت آزاد راه شیراز - اصفهان اظهار کرد: عملیات بتن ریزی در قطعه یک این آزاد راه حد فاصل ایزد خواست تا آباده به طول ۵۴ کیلومتر آغاز شده است.
وی با بیان این که با اجرای این روش عمر روکش بتنی حدود ۲۵ سال است، گفت: عمر روکش آسفالت حدود ۱۰ سال است و در این مدت نیاز به تعمیر دارد.
رجا تصریح کرد: برای هر یک کیلومتر جاده حدود ۱۴ هزار تن آسفالت و ۷۰۰ تن قیر نیاز است، ولی در روکش بتنی فقط ۲ هزار و ۹۰۰ تن سیمان استفاده میشود که صرفه جویی اقتصادی به همراه دارد.
رئیس هیات مدیره شرکت آزاد راه شیراز - اصفهان ادامه داد: کاهش آلودگیهای ناشی از تولید قیر و آسفالت، آسیب کمتر به محیط زیست، افزایش ظرفیت تولید سیمان کارخانههای سیمان و اشتغال زایی بیشتر در این کارخانهها از دیگر مزایای استفاده از بتن است.
وی گفت: با اجرای موفق این طرح استفاده از رویه بتنی در دیگر آزاد راههای کشور عملی خواهد شد.
آزاد راه شیراز- اصفهان به طول ۲۲۵ کیلومتر با اعتبار ۲ هزارمیلیارد تومان در حال ساخت است.
این آزادراه قرار است نیمه دوم سال آینده افتتاح شود.
انتهای پیام/ن