سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقام سابق صهیونیست، ایران را خطری جدی برای رژیم صهیونیستی تلقی کرد

یک مقام نظامی پیشین صهیونیست در اظهاراتی ایران را خطری جدی برای این رژیم توصیف و از نقش تهران در سوریه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم‌پست، «یائیر گولان»، معاون سابق ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی، اخیراً در نشستی در یک اندیشکده در واشنگتن گفت تهدید همیشگی ایران برای این رژیم بیشتر از تروریسم نگران کننده است.

گولان گفت: «ایران از گروه تروریستی داعش برای اسرائیل خطرناک تر است. چون ایرانی‌ها متمدن تر هستند، زیرساخت آکادمیک بهتر، صنعت خوب، دانشمندان خبره و جوانان با استعدادی دارند.»

او در ادامه در اظهاراتی مضحک مدعی شد: «آن ها (ایرانی‌ها) شبیه ما هستند و همین شباهت به شدت خطرناک است».

این مقام عالی‌رتبه گفت رژیم صهیونیستی سال‌ها با  افرادی که او آن‌ها را «تروریست» شبیه  به داعش خواند، جنگیده و حالا یاد گرفته چگونه با آنها برخورد کند؛ اما سران این رژیم هنوز راهبردی مناسب برای مقابله با خطری که از سوی ایران آنها را تهدید می‌کند، پیدا نکرده‌اند.

او همچنین در اظهاراتش از «پررنگ‌تر شدن حضور ایران در سوریه» ابراز نگرانی کرد.

این مقام نظامی سابق صهیونیست همچنین درباره برقراری «صلح» بین رژیم‌ اشغالگر صهیونیستی و برخی از همسایگانش ابراز امیدواری کرد.

گولان همچنین ادعا کرد در سوریه، ایران سعی کرده به سمت مرز رژیم‌ صهیونیستی در غرب متمایل شود و مسکو شریکی موثر برای تهران بوده است. او در ادامه گفت: «منافع ما و روسیه مشترک نیست، ولی نمی‌توانم نفوذ روسیه را منفی توصیف کنم. فکر می‌کنم (این امر) تا حالا یک تجربه مثبت بوده است، اما ممکن است به همین شکل نماند. به نظر من ایدئولوژی روس‌ها در حمایت از ایرانی‌ها نیست».

انتهای پیام/

اظهارات مقام سابق صهیونیست درباره تهدید ایران برای تل‌آویو

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۳۳ ۱۹ شهريور ۱۳۹۶
اینو دقیقا از کی فهمیدی کوچولو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟