سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهردار تبریز در جلسه‌ی بعدی شورا انتخاب می‌شود

چهارمین جلسه شوای شهر تبریز صبح امروز (یکشنبه) با حضور اعضای ۱۳ نفره‌ی شورای شهر در عمارت تاریخی شهردای تبریز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛علی آجودان‌زاده، دبیر اول شورا در ابتدای جلسه گفت: در وهله‌ی اول انتخاب شهردار، در وهله‌ی دوم بررسی نامه‌های فرمانداری، ارایه گزارش عملکرد توسط سرپست شهرداری از وضعیت مالی، اموالی و پرسلنی شهرداری و در پایان تصمیم‌گیری در راستای انتخاب مشاوران شورای اسلامی شهر تبریز در این جلسه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

شکور اکبر‌نژاد، رئیس شورا نیز در ابن جلسه ضمن گرامیداشت مناسبت ۱۷ شهریور و عید غدیر، گفت: آیت الله طالقانی یکی از بزرگمردان این سرزمین بود که یاد و خاطره‌ی این شهید و عالم بزرگوار را گرامی می‌داریم.

در ادامه فریدون بابایی‌اقدم، عضو شورا خواستار بررسی نامه‌ی فرمانداری در رابطه با بخشودگی عوارض روستاهای الحاقی شد.

وی با اشاره به بلاتکلیفی کارکنان شورای شهر خواستار پیگیری موضوع و تعیین تکلیف آنان شد.

وی ادامه داد: امروز شنیدیم که یکی از منطقه‌ها معاون خود را تودیع و معارفه کرد؛ درخواست داریم تا قطعیت نیافتن انتخاب شهردار تبریز از عزل و نصب‌ها جلوگیری شود

در ادامه اسامی افرادی برای تصدی سمت شهرداری اعلام شد و اسامی عبارتند از میرعلی اصغر الموسوی، مهدی سلیمانپور، ایرج شهین باهر، عبدالله فتح‌اللهی، مصطفی مولوی است.

محمد باقر بهشتی، عضو شورا عضو شورا خواستار تقلیل کاندیداهای شهرداری از پنج نفر به سه نفر شد.

مسعودی ریحان، یک عضو دیگر شورا نیز گفت: مهم نیست شهردار چه کسی باشد، مهم این است که کارهای شهرداری را پیش ببرد و در جهت خدمت‌رسانی تلاش کند، نظر من این است که انتخاب شهردار را امروز عملیاتی کنیم.

محرم محمدزاده، یک عضو دیگر نیز گفت: برای انتخاب شهردار ۲۷ شاخص نوشتیم اما هرگز صحبتی از آن نشد، امید است که شهردار تبریز با ۱۳ رای انتخاب ‌شود و تمامی اعضای شورا نیز همراهی کنند.

سونیا اندیش، نائب رئیس شورا نیز اضافه کرد: ما برای انتخاب شهردار توانمند، مدت‌ها وقت گذاشته و بر روی شاخص‌ها کار کردیم، شاید این شاخص‌ها توسط تک تک بررسی شده اما به طور گروهی در شورا مورد بررسی واقع نشده است، شایسته نیست که شهردار تبریز با رأی نصف به علاوه یک انتخاب شود؛ بهتر است ۱۳ عضو شورای شهر فرد واحدی انتخاب کنند؛ چرا که بدون شک دو نفر رای‌های بالایی را به خود اختصاص خواهند داد.

بابایی اقدم نیز افزود: امروز اگر دو نفر آرای بالاتری کسب کنند، انتخاب قطعی نمی‌شود، پیشنهاد این است که دو نفری که بیشترین آرا را کسب کردند، در این جلسه دوباره رای گیری مجدد نکنیم تا مورد بررسی قرار گرفته و هفته‌ی بعد شهردار تبریز انتخاب شود.

شکور اکبرنژاد گفت: با توجه به گفته‌های اعضای شورای شهر، دو پیشنهاد مطرح است اول اینکه اگر دونفر بیشترین آرا را کسب کردند، انتخاب شهردار برای ایام آتی بماند و گزینه‌ی دوم نیز این است که دو نفری که بیشترین رای را آوردند در همین جلسه مورد رای گیری مجدد قراربگیرند.

فرج محمد قلیزاده، عضو شورا گفت: فکر نمی کنم یک هفته بعد اطلاعات و شناخت ما از افراد کم و کاست شود فقط جنگ اعصاب خواهد بود پیشنهاد دارم اگر قرار است شهردار انتخاب شود ط‌ول دادن معنی ندارد و امروز مشخص شد.

در ادامه مقرر شد که رای‌گیری انجام شود و اگر دو گزینه‌ی شهرداری رأی بیشتری آوردند، به عنوان گزینه‌های نهایی مطرح شده و بار دیگر هفته‌ی بعد از بین این دو گزینه رأی‌گیری شود.

فرج محمد قلیزاده، عضو شورا نیز ادامه داد: صحبت ها نشان داد که روی هیچ یک از گزینه‌ها اجماع نظر وجود نداشته و اگر شهردار انتخاب شود، حداکثر با هفت نفر انتخاب می‌شود، پیشنهاد می‌دهم تنفس یک روزه دهید تا هرقدر امکان دارد آرای اعضای شورا به هم نزدیک شود، پیشنهاد می‌دهم که جهت انسجام تنفس داده شود تا لااقل شهردار تبریز با ۹ یا ۱۰ نفر انتخاب شود. 
  
وی ادامه داد: قانون برای ما سه ماه مهلت داده که شهردار انتخاب کنیم و ما نیز می خوهیم برای شهر تبریز کلید دار انتخاب کنیم، اگر انتخاب ما خطا باشد چهار سال گریبانگیر شهر خواهد شد، هنوز یک ماه از مهلت سه ماهه سپری نشده است، توصیه می کنم برای این چنین کار مهمی عجله نکنیم چرا که قانون، عقلانیت و تجربه می‌گوید که با صبر و حوصله این مسیر را طی کنیم. 
  
وی افزود: سرپرست فعلی شهرداری تبریز نیز در حال انجام فعالیت بوده و سیستم شهرداری متوقف نشده است، پیشنهاد می‌کنم تا جایی که می توانیم در این ایام فشارها را تحمل کنیم تا فشارهای چهار سال آتی کم شود. 
  
در ادامه با موافقت ۱۱ نفر از اعضای شورای شهر تبریز، به منظور انسجام و اتفاق اعضای شورا برای انتخاب گزینه‌ی نهایی شهرداری تبریز، انتخابات به جلسه‌ی بعدی موکول شد.
انتهای پیام/خ
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.