سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رقابت 36 اثر در بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان شرقی

دبیر بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان شرقی از رقابت 36 اثر نمایشی در این جشنواره خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ بابک نهرین دبیر بیست و نهمین جشنواره استانی تئاتر استانی آذربایجان شرقی،در تالار قبه‌زرین تئاتر شهر تبریز افزود: این آثار از شهرستان‌های مختلف استان در این جشنواره شرکت کرده و پس از رتبه‌بندی در دو بخش به رقابت می پردازند.
وی با بیان اینکه کارهایی که دارای نویسنده انگلیسی بودند اجازه حضور در جشنواره را نداشتند، اظهار کرد: 19 اثر در بخش مسابقه و 6 اثر نیز در بخش تجربه‌های نو که مختص جوانان تازه دانش آموخته رشته تئاتر یا محصلان این رشته است، به رقابت می پردازند.
دبیر بیست و نهمین جشنواره استانی تئاتر استانی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: بخش دوم این جشنواره برای اولین بار برگزار می‌شود.
نهرین ادامه داد: امسال همچنین برای اولین‌بار در طول 29 سال این جشنواره، شاهد حضور نمایش‌های ترکی در جشنواره از جمله 'زینب پاشا'، 'آپاردی سللر سارانی' و 'اتابک پارکینین تراژدیسی' هستیم.
وی گفت: امروز (یکشنبه) زنگ افتتاح جشنواره با اجرای یک نمایش به صدا درمی‌آید و آئین اختتامیه نیز در 24 شهریور برگزار می شود.
دبیر بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: از بین آثار شرکت‌کننده در جشنواره، 2 اثر به جشنواره تئاتر فجر معرفی می‌شود و از بین کارها و تجربه‌های نو، 2 اثر فرصت اجرای عمومی و حضور در جشنواره‌های دیگر را پیدا می کند.
نهرین با بیان اینکه در سال اخیر 60 نمایش در مجموعه تئاتر شهر تبریز اجرا شده است، افزود: در روز اول جشنواره، عکس پیشکسوتان تئاتر استان در راستای اهداف انجمن معرفی تاریخ تئاتر 120 ساله تبریز رونمایی می شود.

انتهای پیام/خ

 

 

 

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.