سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلاهبردارن در کمین هستند ،مراقب باشید

رئیس دادگاه عمومی شهرستان ارزوئیه گفت:مجرمان حرفه ای در شرایط مختلف بسته به اوضاع و احوال، طعمه های خود را پیدا و با اقدام به کلاهبرداری سودهای زیادی به جیب می زنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،عنایت الله دهقانی رئیس دادگاه عمومی شهرستان ارزوئیه افزود:روزانه چندین پرونده کلاه برداری در دادگاه عمومی ارزوئیه تشکیل می شود که لازم است عموم مردم با آگاهی کامل و عدم اعتماد به هر شخص یا اشخاصی از مدارک و اسناد هویتی و بانکی خود مراقبت نمایند تا افراد سودجو موفق به کلاهبرداری از آنها نگردند.

برخی از شیوه های نوین کلاهبردی به شرح ذیل است:

1-کلاهبرداری از افراد با استفاده از مانورهای متقلبانه مبنی بر تعویض خودرودهای فرسوده و در نهایت تصاحب مال مردم

2-کلاهبرداری از طریق دریافت وجه کلان از مردم مبنی بر ثبت نام جهت فروش خودرو که در این مسیر با عناوین و مانورهای متقلبانه زیاد مبادرت به تصاحب مال مردم می نمایند.

3-فریب افراد از طریق تشویق و ترغیب مبنی بر سپرده گذاری در موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز و دریافت تسهیلات ارزان قیمت در این مراکز که متاسفانه پس از مدت کوتاهی فعالیت خود را محدود و در نهایت با تصاحب مال مردم خود را ورشکسته اعلام می نمایند.

4کلاهبرداری با استفاده از سیستمهای مخابرات از جمله پیامکهای اغوا کننده و به دست آوردن رمز دوم عابربانک و اطلاعات هویتی افراد و در نهایت اخذ وجه و تصاحب مال افراد.

5-ثبت معاملات مشمول مالیات خود به نام دیگران با این توضیح که با بدست آوردن اطلاعات هویتی الی الخصوص شماره ملی افراد معاملات خود را که مشمول اخذ مالیات از طریق اداره امور دارایی و مالیات است انجام که در نهایت فرد مورد نظر بدون هیچ گونه سابقه معاملاتی به اداره مالیات و دارایی بدهکار است وسایر موارد دیگر.

انتهای پیام/ی

معرفی نمونه هایی از کلاهبرداری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.