سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش بینی افزایش ۲۰ درصدی جذب گردشگر خارجی در استان/رفع موانع زیرساخت گردشگری کویر در بافق-بزودی

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: در سال جاری جذب گردشگر خارجی برای کل استان ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در حاشیه بازدید از دومین سمپوزیوم ملی ساخت مجسمه‌های شنی از افزایش ۲۰ درصدی جذب گردشگر خارجی در سال جاری در استان خبر داد و گفت: استان یزد طی یکسال اخیر شاهد ۱۱۳ هزار گردشگر خارجی بود که این میزان در سال جاری به ۱۴۰ هزار نفر افزایش می‌باید.

محمد رضا نصیری افزود: در پنج ماهه سال جاری بالغ بر ۴۲ هزار گردشگر خارجی وارد استان یزد شدند که از این تعداد یکهزار نفر برای دیدن آثار تاریخی، طبیعی و روستا‌های گردشگری به بافق آمدند.

وی بیان داشت: شهرستان بافق کمتر از ۵ درصد گردشگر خارجی را به خود جذب کرده است که این میزان در سال جاری با برنامه‌های متنوع افزایش می‌یابد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد به مشکلات زیرساختی این شهرستان اشاره و تصریح کرد:یکی از بحث‌های اصلی حمل و نقل و راه است که در این بخش با دوبانده شدن جاده یزد بافق بخشی از مشکلات حل می‌شود.

نصیری افزود:مشکلات زیرساخت‌های گردشگری و کمپ‌های کویر نوردی تا دو ماه آینده رفع می‌شود و دو کمپ این شهرستان به بهره برداری می‌رسد که بافق جز قطب‌های کویر نوردی و گردشگری قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه بافق تنها شهرستان در استان یزد است که مشکل اقامت برای گردشگران ندارد خاطر نشان کرد:طی دو سال اخیر این شهرستان وارد حوزه گردشگری شده و ظرفیت و پتانسیل زیادی در این بخش دارد.

انتهای پیام/ص

موانع زیرساخت گردشگری کویر در بافق رفع خواهد شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.