سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست چین از فرانسه برای ایفای نقشی سازنده به منظور آوردن کره شمالی به پای میز مذاکره

رئیس‌جمهور چین در مکالمه تلفنی با همتای فرانسوی خود درخواست کرد پاریس نقشی سازنده در آغاز مذاکرات کره شمالی ایفا کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، شبکه تلویزیونی دولتی چین گزارش داد شی جین پینگ –رئیس جمهور چین– روز جمعه در گفتگو با امانوئل مکرون، همتای فرانسوی خود، ابراز امیدواری کرده است فرانسه در آغاز مجدد مذاکرات کره شمالی «نقشی سازنده» ایفا کند.

رئیس جمهور فرانسه نیز اعلام کرد سران پاریس و پکن در یک مکالمه تلفنی پذیرفتند فشار بین‌المللی بیشتری بر پیونگ‌یانگ وارد کنند تا این کشور را به پای میز مذاکره بازگردانده و از تشدید شرایط جلوگیری کنند.

تلویزیون دولتی چین همچنین از قول شی جین پینگ نقل کرد: «مسئله اتمی در شبه جزیره کره در نهایت با استفاده از روش‌های صلح آمیز، از جمله گفتگو و مشاوره، حل و فصل خواهد شد.

این در حالی است که کره شمالی در سال جاری میلادی، آزمایش‌های موشکی متنوعی انجام داده است. پیونگ یانگ به تازگی موشکی را آزمایش کرده است که بر فراز آسمان ژاپن به پرواز درآمد. همچنین روز یکشنبه، کره شمالی ششمین و بزرگترین آزمایش اتمی خود را انجام داد.

چین پیشتر مذاکراتی 6 جانبه را ترتیب داد بود که افزون بر پکن، شامل ژاپن، روسیه، آمریکا و دو کره نیز می‌شد. با این‌حال، این مذاکرات که به طور ناپیوسته تشکیل می‌شد، در نهایت در سال 2008 به کلی متوقف شد.

کارشناسان بر این باورند که کره شمالی به هدف خود برای تولید موشک هسته‌ای قدرتمند که توانایی رسیدن به خاک آمریکا را داشته باشد، نزدیک است. این در حالی است که دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – تعهد داده است از چنین رویدادی جلوگیری خواهد کرد.

روز چهارشنبه شی جین پینگ درباره مسئله کره شمالی با دونالد ترامپ به طور تلفنی صحبت کرد. همچنین روز پنجشنبه، رئیس جمهور چین در مکالمه‌‎ای تلفنی با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، به مسئله کره شمالی اشاره کرد.

ترامپ از چین به عنوان قدرتمندترین متحد کره شمالی درخواست کرده است برای تغییر رفتار پیونگ یانگ، فعالیت بیشتری انجام دهد. وی پیشتر چین را تهدید کرده بود در صورتی که در مسئله کره شمالی اقدامی اتخاذ نکند، بر کالاهای وارداتی از چین تعرفه گمرکی لحاظ خواهد کرد.

این اظهارات وی واکنش مقامات پکن را برانگیخت. در ماه گذشته، چین از آمریکا درخواست کرد از ارتباط دادن مسئله حل و فصل بحران کره شمالی با تجارت دوجانبه میان واشنگتن و پکن بپرهیزد.

انتهای پیام/

درخواست چین از فرانسه برای کمک به آغاز مذاکرات کره شمالی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.