سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگاهی به تاسف بار ترین آسیب های ورزشی در سال های گذشته

برخی از آسیب های ورزشی در چند دهه گذشته باعث شده تا جان بسیاری از ورزشکاران گرفته شود.

 به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ورزش بدون شک یکی از راه هایی است که سلامت فرد و جامعه را تضمیین می کند اما آسیب های ورزشی در برخی موارد بسیار جدی است و می تواند مشکلات زیادی را به وجود بیاورد  در گزارش زیر ما به زندگی  ورزشکارانی نگاه می کنیم که در اثر مشکلات و آسیب های ورزشی جان خود را از دست داده اند . 

1979

گریگوری رادچنکو  دوچرخه سوار روس که در طول مسابقه قهرمانی اتحاد جماهیر شوروی شرکت کرده بود  دچار گرما زدگی شدید شد و در آمبولانس جان خود را از دست داد.

 

1979

سرگئی لیندوف جودو کار روسیه در مسابقات قهرمانی این کشور دچار آسیب دیدگی شدید از ناحیه ستون فقرات شد و  چندی بعد درگذشت.

 

1980
النا موخینا ژیمناستیک کار روس در تمرینات پیش از مسابقات المپیک 1980 مسکو دچار آسیب دیدگی گردن شد و پس 26 سال در گذشت. این ورزشکار مدال طلای شجاعت گرفت اما پس از آسیب دیدگی تمام مدت بر روی تخت بیمارستان بود.


1982
بوکسور کره ای 5 روز پس از رقابت با حریف آمریکایی اش در گذشت این ورزشکار به دلیل خون ریزی مغزی و ضرباتی که به سرش وارد شده بود دچار مشکل جدی شده بود.


1989
دیویو تیو بوکسور فرانسوی در مبارزه با ترنس اللی در گذشت . این بوکسور ضربه سختی از ناحیه فک خورد ودر همان لحظه از پای افتاد.

 

1995

سرگئی گرینکوف اسکیت باز مشهور روسی با در دست داشتن عناوینی چون قهرمانی اروپا و جهان در سن 28 سالگی پس از 20 دقیقه انجام اسکی دچار حمله قلبی شد و درگذشت.

 

1996


مانوئل سانروما سوارکار اسپانیایی در یک مسابقه اسب سواری در ایالت کاتالونیا با سقوط از روی اسب دچار آسیب جدی شد و چندی بعد  درگذشت.

 

2000


رابرت بنسون بوکسور مشهور آمریکایی در مبارزه با حریف اوگاندایی خود دچار فراموشی موقت شد و پس از چند روز که  در کما بود درگذشت.

 

2001


ویا چسلاو بازیکن هاکی روس که در بلغارستان فعالیت می کرد در سن 32 ساگلی دچار آسیب دیدگی شد و در حالی که چند روز در بیمارستان بستری بود و با مشکل فراموشی رو به رو شد و در نهایت در گذشت.

2002


مانوئل ساجاس ، بوکسور فیلیپینی ضربات سنگینی را در مبارزه دریافت کرد و  با آسیب جدی رو به رو شد. این ورزشکار سرانجام پس از چند روز آسیب دیدگی درگذشت.

2003


آندری کوییلف ، دورخه سوار قزاق پس از آسیب دیدگی شدید در یک مسابقه راهی بیمارستان شد و پس از چند روز بستری بودن در این بیمارستان جان خود را از دست داد.

 

2004


سرگئی زووکی بازیکن هاکی لیتوانی در تاریخ 3 نوامبر در مینسک اوکراین ودر جریان نشست های محلی دیناموو ریگا-2000 درگذشت. مهاجم 31 ساله باشگاه لتونی پیش از این هم با مشکل قلبی رو به رو بود و تحت مراقبت پزشک بود .


سرجینیو فوتبایست 30 ساله برزیلی دیگر ورزشکاری که در این سال با مشکل رو به رو شد .او در 27 اکتبر سال 2004 در حین بازی دچار حمله قلبی شد و درگذشت .

 تائوراس بسکتبالیست لیتوانیایی دیگر ورزشکاری بود که در 16 اکتبر همین سال و در جریان یک بازی دچار حمله قلبی شد. با وجود آن که وی را بسیار سریع به بیمارستان رساندند درگذشت.

 

آلیسیو پرسیلی موتور سوار ایتالیایی بود که در سال 2004 در یک مسابقه موتور سواری کشته شد.

 

شالوا افازاوا بازیکن 23 تیم ملی گرجستان بود. او در باشگاه آرسنال کیف بازی می کرد و شرایط خوبی داشت . اما در این سال در حالی که خواب بود دچار حمله قلبی شد و درگذشت.


یاکوف شاپیرو مربی 46 ساله تورپدو زدوینو بود. او در 10 ژوئن پس از پیروزی در بازی مسابقات قهرمانی فوتبال بلاروس درگذشت. تیم او در آخرین لحظه از بازی پیروزی را به دست آورد. او از خوشحالی دچار حمله قلبی شد و درگذشت .


ایستوان صبا بازیکن تیم اورفالو مجارستان پس از تمرین هوشیاری خود را از دست داد و در حالی که 27 سال داشت درگذشت.

 

برونو بایائو  کاپیتان 18 ساله تیم جوانان روسیه در تاریخ 15 مه فوت کرد.او چهار روز قبل از مرگش نیم ساعت بعد از یکی از جلسات آموزشی آگاهی را از دست داد. در آن روز سرنوشت ساز، او ابتدا به کما افتاد و بعد از آنکه او را به امضای قرارداد با تیم باشگاهیش در گذشت .

آندری پاویسکس فوتبالیست 17 ساله کیف آرسنال در تاریخ 29 فوریه سال 2004 جان داد. او در طول تمرین دچار حمله قلبی شد. 


میکول فهر بازیکن مجارستانی حاضر در یکی از تیم های پرتغال در تاریخ 25 ژانویه و در یکی از مسابقات فوتبال پرتغال احساس درد و رنج مستقیم کرد و سرانجام به دلیل درد و رنج بسیار در گذشت.

 

2005


اولگا لارکینا شناگرروس که 2 بار سابقه حضور در مسابقات قهرمانی جهان را داشته است در سن 20 سالگی دچار حمله قلبی شد و در گذشت.


آلسیو گالتی  یک دوچرخه سواری اسپانیایی، مدت کوتاهی قبل از پایان مسابقه آستوریاس، ازهوش رفت. او از حمله قلبی جان خود را از دست داد.


*چاچامی بوکسور تایلندی از ضربه الکسیس برات روسیه فوت کرد.


*مارتین سانچز بوکسور مکزیکی بعد از ناکامی در مبارزه با رستم نوگاوف بوکسور  روس جان خود را از دست داد.

 


*کنیون جونز  بازیکن بسکتبال 28 ساله آمریکایی، ناگهان در اثر حمله قلبی در خانه جان خود را از دست داد.

 

2006


کیم یانگ چیل  سوارکار کره ای در طول رقابت های آسیایی فوت کرد. او در یک سانحه از روی اسب بر روس زمین افتاد و دیگر اسب ها از روی او گذشتند.

 

2007


*آنتونیو پورتا فوتبالیست اسپانیایی سویا در طول مسابقه هوشیاری خود را از دست داد و دو روز بعد از دستگیری قاتل درگذشت.

*چیرو نزارانو  فوتبالیست چیم بورازو اکوادور پس از بازی که در آن گل پیروزی را به ثمر رسانده بود درگذشت.

 

2008


چربانووف هاکی باز 19 ساله روی در سال 2008 و در حین یک بازی دچار ضربه سختی شد و به بیمارستان منتقل شد . این ورزشکار در حالی که چند روز با مشکل مواجه بود در گذشت.

 

*استانیسلاو نیکلوف فوتبالیست بلغاری در سال 2008 و در حالی که شرایط طبیعی و خوبی داشت حین انجام یک بازی با مشکل رو به رو شد و در بین دو نیمه با فراموشی رو به رو شد . او پس از این مشکل به بیمارستان منتقل شد اما در گذشت .

*ماروین استون یک بازیکن 26 ساله بسکتبال آمریکایی است که در حین بازی مصدوم شد و بعدا در بیمارستان فوت کرد. علت مرگ او حمله قلبی بود.

*ایگور آنتوسیک، 21 سال داشت او در تیم هاکی سیاهگوش بازی می کرد و در 24 ژوئیه در بیمارستان در شهر پودولسک فوت کرد. ایگور در جریان تمرین احساس بدی داشت، بازیکن هاکی از سلامت بد و درد در قلب شکایت کرد. دو روز بعد، بدون بازپس گیری آگاهی، او در بیمارستان فوت کرد.

*یوگنی کروتوف ، ورزشکار 66 ساله، یکی از 28 شرکت کنندگان در شنا ماراتن بود که در حین مسابقه دچار درد در ناحیه قلب شد و پس از آن درگذشت .

 


*کریل اسپاسکی، یک هافبک 19 ساله تیم جوانان حومه مسکو در تاریخ 4 مه درگذشت. علت اولیه نارسایی حاد قلبی است اعلام شد.

 

2009


*سالم سعد مبارک  هافبک تیم ملی فوتبال امارات متحده عربی، در تاریخ 18 نوامبر در دبی ودر تمرینات تیم النصر در گذشت . علت مرگ او مشکل قلبی اعلام شد.



*آنتونیو دی نیریس یک بازیکن فوتبال 31 ساله مکزیکی در تاریخ 16 نوامبر در لاریسا یونان درگذشت اوسابقه حضور در لیگ های فوتبال یونان و ترکیه را در کارنامه داشت . 


*فرانک واندرکو دوچرخه سوار بلژیکی در سن 34 سالگی از آمبولی ریه جان خود را از دست داد. او قهرمانی در مسابقات دوچرخه سواری1999 و مسابقات پاریس در سال 1998 را هم در کارنامه داشت .


*دنی هارکه کاپیتان 26 ساله باشگاه اسپانیول، در 8 اوت از حمله قلبی درگذشت. مرگ این بازیکن در ایتالیا اتفاق افتاد، جایی که او با باشگاهش بود.

 

2010

*دیمیتری راستراپائین عضو تیم پارالمپیک روسیه و قهرمان اروپا ، دو دست نداشت. او در جریان یک تیراندازی مجروح شد و به وسیله ی یک جوان در حالی که محافظت می شد سقوط کرد و دچار مشکل جدی شد . او به بیمارستان منتقل شد و سرانجام در گذشت .

*دانیل رابرت د عیسی بازیکن 28 ساله برزیلی که به عنوان لژیونر در لیگ قزاقستان بازی می کرد طول یک مسابقه فوتبال و در حالی که مشغول گرم کردن بود درگذشت . 

 

انتهای پیام/ 

ورزشکارانی که جان خود را برای ورزش دادند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
الیاس
۱۶:۳۷ ۲۴ دی ۱۳۹۸
قابل توجه ودا باید بگم که ورزش کشتی خیلی کم اسیبه و هیچ کشته ایی نداره و مثل بوکس خطرناک نیست‌
جانم فدار رهبرم
۱۶:۳۶ ۲۴ دی ۱۳۹۸
بوکس یک ورزش بسیار خطرناک و پراسیب است و این ورزش بیکلاس باید ممنوع شه
هوتن
۱۸:۴۴ ۲۲ تير ۱۳۹۸
بابا بعضی از این بوکسورها هنوز زنده اند و من زندگینامه شونو خوندم و هنوز زندگی میکنند،چرا براشون شایعه بخش می کنید!!!خخخخخ
بسیجی ام
۱۸:۰۱ ۰۷ تير ۱۳۹۸
اکثر کشته شده ها مال ورزش بوکس بودند،ای کاش مثل خیلی دیگر از کشورها بوکس هم در ایران ممنوع بشه که دیگر کسی اسیب نبینه
اذربایجان
۱۸:۴۲ ۲۲ تير ۱۳۹۸
نه اتفاقا،همشون یک اندازه بودند و تازه کی گفته اکثر کشورها بوکس رو ممنوع کروند!؟؟؟بوکس یکی از پیشرفته ترین و جذاب ترین ورزشهای رزمی و هیچ کشوری بوکس رو ممنوع نمیکنه و تازه ورزش ملی اکثر کشورها بوکسه
ناصر
۱۸:۴۵ ۲۲ تير ۱۳۹۸
بوکس یکی از کم اسیب ترین ورزشهای رزمیه و تازه اگرم کشته داده بود مال چند قرن پیش بودچون بوکس قدیم و صدها سال پیش خطرناک بود ولی الان اصلا خطرناک نیست
ناشناس
۱۴:۲۹ ۰۳ مرداد ۱۳۹۷
باید مورد بررسی قرار بگیره
ودا
۱۸:۴۲ ۲۲ تير ۱۳۹۸
نه بابا چی چیو مورد بررسی قرار بگیره!؟؟؟تو همه ورزشها بخصوصو فوتبال و کشتی از این اتفاقات میوفته