سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس ستاد جشنواره غدیر دارالسیاده علوی:

جشنواره غدیر در روستای دارالسیاده علوی کاشان برگزار می شود

جشنواره غدیر با سخنرانی آیت الله فاضل گلپایگانی عضو مجلس خبرگان رهبری و آیین تقدیر از برترین‌های قرآنی و علمی روستای دارالسیاده علوی کاشان برگزارمی‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رییس ستاد جشنواره غدیر دارالسیاده علوی، در گفتگو با خبرنگاران گفت: این جشنواره شب عید غدیر در حسینیه سیدالشهداء دارالسیاده علوی با حضور سادات منطقه و مسئولان محلی و شهرستانی برگزار خواهد شد.

سید رضا جعفری علوی، افزود: شهرت این دیار به دارالسیاده موجب برگزاری باشکوه مراسم های عیدالله اکبر در این روستا شده است که عید غدیر امسال نیز برنامه های باشکوهی در این خصوص برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد از اهالی علوی، انتسابی و اکتسابی از سادات هستند، گفت: اکثر ذراری حضرت زهرا(س) در این روستا از سادات طباطبایی هستند.

به گفته وی، قرائت خطبه غدیر، دیدار با بزرگان سادات و دیدار با خانواده شهدای این روستا که دو تن از آنها از سادات هستند، از دیگر برنامه های شاخص روز عید غدیر در روستای سادات کاشان است.

این استاد حوزه و دانشگاه، با تاکید بر اجرای برنامه‌های وصف ناشدنی روز عید غدیر در روستای علوی افزود: جمعی از سادات در این روز ابتدا به زیارت مضجع حضرت سلطان محمود ابن امام باقر(ع) می روند و در آن مکان مقدس به غبارروبی گلزار شهدا می پردازند.

جعفری علوی گفت: وجود ذراری حضرت زهرا(س) و علمای بنام سادات در این روستا موجب متمایز شدن ایام غدیر و دهه ولایت در این دیار سادات شده است.

وی تصریح‌کرد: هرساله با توجه به جمعیت کثیر سادات در این روستا، مراسم باشکوهی در ایام عید غدیر در این روستا برگزار می شود.

شایان ذکر است، روستای دارالسیاده علوی در ۴۰ کیلومتری کاشان و در منطقه مقدس اردهال واقع شده که میزبان حضرت سلطان محمود(ع) از فرزندان امام محمد باقر(ع)است.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری جشنواره غدیر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.