سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر:

تلف شدن ماهیان تالاب گری بلمک پلدختر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر گفت: به دلیل کاهش بارندگی‌ها و پایین رفتن سطح آب تالاب و گرمای زیاد هوا هزاران قطعه از ماهیان تالاب گری بلمک این شهرستان تلف شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ محمدی نژاد گفت: طی سه سال گذشته به دلیل بارش های مناسب تالاب گری بلمک که از بزرگترین تالاب های شهرستان پلدختر بود احیا شد و ماهیان در این تالاب تخم ریزی کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر گفت: برای جلوگیری از تلف شدن ماهیان کارکنان اداره محیط زیست پلدختر هر قسمت از تالاب که ماهیان آن از بین می رفتند با کمک مردم اقدام به زنده گیری ماهی کرده و به تالاب دارای آب منتقل می شدند که این ماهی ها سازگار با محیط نبوده و تعداد زیادی از آنها از بین رفت.

محمدی نژاد افزود: تالاب گری بلمک که بزرگترین تالاب های 11 گانه با وسعت 600 هکتار بود در دهه 70 بر اثر مسایل بوجود آمده برای مردم روستای گری بلمک و ولی عصر (عج) زهکشی شد.

رئیس اداره محیط زیست پلدختر همچنین گفت: پس از زهکشی مردم با گرفتن سند صاحب زمین های مربوط به تالاب شدند و اکنون تالاب به اسم زمین زراعی ثبت شده است.

وی افزود: تالاب های 11 گانه پلدختر ثبت کنوانسیون رامسر نشده اند و برای احیای آنها بودجه خاصی وجود ندارد تا بتوان مردم را که صاحب سند هستند راضی کرد و تالاب را احیا نمود.

محمدی نژاد گفت: هم اکنون با وجود نارضایتی یکسری از مردم که سند دارند بیشتر آنان از جمله جوانان گری بلمک حامی احیای تالاب هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر افزود: تالاب گری بلمک یکی از زیبایی های شهرستان پلدختر است که احیای آن نقش بسزایی در بحث گردشگری منطقه دارد.

 انتهای پیام/ د

۳۷ تعاونی "روستا تعاون" در استان لرستان تشکیل می‌شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.