سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حسینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

ثبت‌نام بیش از ۳۸۰ هزار اتباع خارجی در مدارس کشور

معاون سازمان امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور از ثبت‌نام بیش از ۳۸۰ هزار اتباع خارجی در مدارس دولتی کشور خبر داد.

علی حسینی معاون سازمان امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در گفت‌وگو با  خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص روند ثبت نام اتباع خارجی در مدارس عنوان کرد: با توجه به بخشنامه آموزش و پرورش برای ثبت‌نام اتباع خارجی در نظر گرفتیم کار این گروه در مدارس اجرایی خواهد شد.

وی افزود: مدارس کشور باید با دریافت کارت حمایت تحصیلی روند ثبت‌نام برای اتباع خارجی را اجرایی کرده و دریافت هر گونه وجهی از این گروه ممنوع است.

معاون سازمان امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور تصریح کرد: زمان بازگشایی مدارس برای اتباع خارجی همانند سایر مدارس کشور بوده و از اول مهر ماه سال تحصیلی آغاز خواهد شد.

حسینی بیان کرد: آمار دقیقی از تعداد ثبت‌نام شدگان وجود ندارد اما تاکنون قریب به 385 هزار اتباع خارجی در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند و آمار نهایی تا پایان شهریور ماه مشخص می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مشکلی برای ثبت نام اتباع خارجی در مدارس دولتی و غیردولتی کشور نداریم، یادآور شد: ضوابط تعیین شده مدارس  برای اتباع خارجی ثبت‌نام شده در ایران مانند دانش‌آموزان ایرانی بوده و فقط به دلیل صدور کارت حمایت تحصیلی برای اتباع روند ثبت‌نام آن‌ها زمان بر است.

انتهای پیام/

 ممنوعیت اخذ وجه از دانش آموزان اتباع خارجی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.