سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عقد اخوت؛

اجرای طرح عقد اخوت در مساجد لرستان

معاون تبلیغ حوزه علمیه لرستان از اجرای برنامه دینی فرهنگی عقد اخوت در مساجد شهری و روستایی لرستان توسط مبلغان و روحانیون خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت الاسلام محمدولی پور معاون تبلیغ حوزه علمیه لرستان  با تبریک فرار رسیدن عید سعید غدیر و گرامیداشت دهه ولایت، گفت: در این دهه علاوه بر برگزاری جشن‌های غدیر، مبلغان و روحانیون به تبیین و تشریح ابعاد مختلف غدیر پرداختند.

وی ادامه داد: در دهه ولایت علاوه بر خطبه خوانی غدیر، گفتمان‌ها و نشست‌هایی با موضوع غدیر و ولایت، نقش ولایت در رسیدن انسان به سعادت دنیوی و اخروی و همچنین مسابقه خطبه غدیر در مساجد برگزار خواهد شد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه لرستان با بیان اینکه مبلغان، پیام رسانان فرهنگ غدیر در جامعه جهانی هستند، افزود: ابلاغ و تبیین پیام غدیر از بزرگترین وظایف مبلغان دینی است.

حجت الاسلام، ولی پور بر ضرورت و اهمیت تبلیغ در مناطق آسیب پذیر و محروم تاکید و خاطر نشان کرد: مبلغان باید ضمن اجرای برنامه‌های دهه ولایت بصورت هدفمند و بامحتوا، وضعیت فرهنگی مناطق را آسیب شناسی نموده و راهکار‌های لازم را برای ارتقاء فرهنگ دینی و اجتماعی در مناطق آسیب پذیر ارائه دهند.

وی با بیان اینکه معرفی حضرت علی (ع) به عنوان، ولی مسلمانان از طرف پیامبر گرامی اسلام (ص) مساله شخصی و سلیقه‌ای نیست، اظهار داشت: جانشینی امام علی (ع) یک دستور و امر الهی است که باید بر همه حقیقت جویان تبیین و تشریح گردد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه لرستان در ادامه با اشاره به روز مباهله پیامبر گرامی اسلام (ص) با مسیحیان نجران گفت: مباهله از آخرین حربه‌ها برای هدایت مسیحیان نجران بود که سند حقانیت اهل بیت (ع) و فضیلت بی همتای امیرالمومنان علی (ع) را بر همگان آشکار ساخت.

حجت الاسلام، ولی پور گفت: در این روز مبلغان با تبیین و تشریح ابعاد مباهله در بین مردم این واقعه دینی و تاریخی را بازگو و تبیین می‌نمایند.

انتهای پیام/م

طرح عقد اخوت در مساجد لرستان اجرا می شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.