سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون استاندار اردبیل؛

اطلاع‌رسانی به‌هنگام در مدیریت بحران اردبیل ضروری است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل بر ضرورت اطلاع‌رسانی به‌هنگام برای مدیریت بحران این استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، جعفر فهیمی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل در مراسم اختتامیه کارگاه آموزشی و تمرینی اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اردبیل تصریح کرد: مدیریت بحران نیازمند جلب مشارکت مردم، اطلاع‌رسانی به موقع و آموزش صحیح است.

وی تاکید کرد: برای دست یابی به سطح مطلوب مدیریت بحران نیازمند هزینه کرد مطلوب همراه با آموزش و اطلاع‌رسانی به هنگام هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل همچنین به ضرورت اختصاص اعتبار مناسب برای مدیریت بحران اشاره کرد و گفت: با بهبود تولید ناخالص ملی می توان اعتبار مناسبی به این حوزه اختصاص داد.

فهیمی با ذکر مثالی به هزینه کرد قابل توجه کشورهای توسعه یافته در امر مدیریت بحران اشاره کرد و گفت: در چنین کشورهایی تولید ناخالص داخلی به مراتب بالاتر بوده و برای آموزش و پیشگیری از بحران هزینه های قابل توجهی صرف می‌شود.

وی افزود: به منظور دست یابی به تولید ناخالص مطلوب ما نیازمند ایجاد بازار رقابت آزاد و عادلانه هستیم و تنها زمانی می توان به تولید ناخالص مطلوب دست یافت که دخالت دولت در مسائل اقتصادی به صفر رسیده و مردم پای کار بیایند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل نیز در این جلسه گفت: این استان نیازمند آموزش مدیریت بحران در سطح دهیاران و نیروهای بومی شهرها و روستاهای استان است.

مسعود امامی یگانه تصریح کرد: با وجود اینکه کارگاه های مدیریت بحران متعددی برگزار می شود، برگزاری آن در سطح نیروهای محلی ضرورت ویژه دارد.

وی با بیان اینکه آموزش مدیریت بحران به معنی سرمایه گذاری است، ادامه داد: آموزش اولویت اصلی در امر مدیریت بحران است و با تسری آن به سطح نیروهای محلی می توان حتی از میزان خسارت ناشی از مخاطرات کاست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی و تمرینی اعضای مدیریت بحران استان اضافه کرد: این کارگاه به مدت سه روز برای تمامی اعضای مدیریت بحران شهرستان ها برگزار شد و استان اردبیل ۲۱ امین میزبان کارگاه های مدیریت بحران کشوری است.

امامی یگانه با بیان اینکه در کنار استفاده از نیروهای عملیاتی، نحوه هماهنگی و حتی برخورد اعضای مدیریت بحران در حوادث ضروری است، اضافه کرد: امروز اقداماتی از این دست علم و دانش محسوب شده و به شکل تخصصی در مدیریت بحران به کار گرفته می شود.

در این جلسه معاون پیش بینی و هشدار سازمان مدیریت بحران کشور نیز به برگزاری کارگاه های آموزشی مدیریت بحران در تمامی ۳۱ استان و ۴۰۰ شهرستان کشور اشاره کرد.

صالح ملک پور با بیان اینکه از ابتدای امسال کارگاه های مدیریت بحران در ۲۱ استان برگزار شده است، اضافه کرد: پیش بینی و پیشگیری با آگاهی بخشی یکی از اولویت های سازمان مدیریت بحران کشور است و با هدف کاهش میزان خسارت ها دنبال می شود.

انتهای پیام/ح

مدیریت بحران نیازمند جلب مشارکت مردم است

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.