سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زمین خانه امید بازنشستگان همچنان در بلاتکلیفی است

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کردستان گفت: زمین خانه امید بازنشستگان استان ۱۲ سال است که کلنگ‌زنی شده اما همچنان بلاتکلیف است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛ جلال برومند مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کردستان دیروزدر ششمین جلسه مسئولین کانون‌های بازنشستگان کشوری استان کردستان که در محل مدیریت صندوق بازنشستگی استان، برگزار شد، گفت: زمین خانه امید بازنشستگان استان ۱۲ سال است که کلنگ‌زنی شده اما همچنان بلاتکلیف و به معضلی بزرگ برای بازنشستگان استان تبدیل شده است.

 مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کردستان گفت: تعداد حقوق‌بگیران بازنشسته در استان کردستان بالغ بر 20 هزار و ۷۷۰ نفر است که از این تعداد، 17 هزار و ۴۸ نفر بازنشسته، ۲۹۵ نفر از کارافتاده، یک هزار و ۱۸۰ نفر شاغل متوفی و دو هزار و ۲۴۷ نفر بازنشسته متوفی است.

 وی  با بیان اینکه میانگین حقوق در سال ۹۶ مبلغی بالغ بر یک میلیون و ۷۵۰  هزار تومان است، افزود: حداقل حقوق صندوق در سال جاری یک میلیون و ۳۵ هزار تومان است.

 مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کردستان بیان کرد: درآمد ماهیانه این مدیریت از محل کسورات دریافتی شاغلین مشترک، ۱۶  میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است، در حالی که حقوق پرداختی در ماه بالغ بر ۳۶ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان است که نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان کسری دارد که اگر کمک‌های دولت نباشد صندوق قادر به پرداخت حقوق نخواهد بود.

 برومند در ادامه به پایین‌بودن حقوق بازنشستگان اشاره کرد وافزود: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین جزء مطالبات این صندوق است و یک

برومند در پایان افزود: در راستای مشارکت بیشتر بازنشستگان در اجرای پروژه‌های اقتصادی، بعد از واگذاری سهام بیمه ملت این بار صندوق از   ۱۴ شهریور ماه سال جاری به مدت یک هفته از طر یق سایت صندوق بازنشستگی فروش خودروی قسطی را به صورت لیزینگ آغاز نموده است و بازنشستگان متقاضی می‌توانند با مراجعه به سایت صندوق بازنشستگی کشوری نسب ی از درخواست‌های به حق بازنشستگان است.

انتهای پیام/ م ح

تعداد حقوق‌بگیران بازنشسته در استان کردستان بالغ بر 20 هزار و ۷۷۰ نفر است

 

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.