سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل دفتر رودخانه‌های مرزی وزارت نیرو مطرح کرد؛

انعقاد تفاهم‌نامه مدیریت رودهای مرزی با ۶ کشور همسایه

مدیرکل دفتر رودخانه‌های مرزی و منابع آب مشترک وزارت نیرو گفت: تفاهم‌نامه مدیریت رودهای مرزی کشور با شش کشور همسایه منعقد شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،جبار وطن فدا مدیرکل دفتر رودخانه‌های مرزی و منابع آب مشترک وزارت نیرو، بعدازظهر چهارشنبه در حاشیه شانزدهمین کنفرانس ملی هیدرولیک به میزبانی اردبیل در جمع خبرنگاران گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران برای مهار آب‌های مرزی بر اساس تفاهم‌نامه‌های همکاری دوجانبه با کشورهای همسایه است.

وی افزود: بر همین اساس با کشورهای عراق، افغانستان، ترکیه، آذربایجان، ارمنستان و ترکمنستان تفاهم‌نامه منعقد شده و با گروهی دیگر که تفاهم‌نامه نداریم به دنبال تدوین قراردادهای همکاری هستیم.

مدیرکل دفتر رودخانه‌های مرزی و منابع آب مشترک وزارت نیرو متذکر شد: از سویی رویکرد همکاری با کشورهای همسایه برای مهار آب‌های مرزی اتخاذ شده و به عنوان مثال با کشورهای ارمنستان و آذربایجان همکاری‌های مطلوبی داریم.

وطن فدا با اشاره به برگزاری ۳۶ اجلاس سالانه کمیسیون بهره‌برداری مشترک از آب‌های ارس افزود: حق برداشت ما از ارس بر اساس قرارداد با شوروی سابق ۵۰ – ۵۰ است که حداکثر بهره‌برداری ممکن انجام می‌شود.

انتهای پیام/ع

تلاش برای مهار آب های مرزی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.