سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر مرکز شیراز شناسی خبر داد؛

آغاز جشنواره شیراز شناسی در شیراز

سومین جشنواره شیراز شناسی در بوستان بعثت شیراز آغاز به کار کرد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی نیری مدیر مرکز شیراز شناسی گفت: سومین جشنواره شیراز شناسی با هدف معرفی فرهنگ و آداب و رسوم این شهر تا ۲۴ شهریور در عمارت شیراز شناسی واقع در بوستان بعثت در حال برگزاری است.

وی افزود: برپایی ۴۰ نشست تخصصی با حضور استادان دانشگاه و پژوهشگران عرصه شیرازشناسی از مهمترین برنامه‌های این جشنواره است.

نیری بیان کرد: فرهنگ مردم، مشاهیر، شیراز قدیم، فضای شهری، کارآفرینی و گردشگری بومی و محلی از محورهای این نشست‌های تخصصی است.

وی از برگزاری شب آوا‌ها و شب شعر شیراز با حضور شاعران و موسیقی‌دانان برتر شیراز خبر داد و اظهار داشت: نمایشگاه هنرهای از یاد رفته برای معرفی و آموزش ۱۰ رشته صنایع دستی شیراز از دیگر برنامه‌های این جشنواره است که در کنار آن ۳۰ غرفه صنایع دستی به عرضه این محصولات می‌پردازند.

نیری به برگزاری مسابقه خوراک‌های شیراز در باغ هنر این شهر اشاره کرد و گفت: بازی‌های بومی و محلی و برگزاری آئین‌های خاص شهر شیراز در مناسبت‌های نوروز، محرم، رمضان و مراسم عروسی از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.

گفتنی است در طول برگزاری این جشنواره نخستین کتابخانه تخصصی شیرازشناسی افتتاح و از سایت و دپارتمان شیرازشناسی رونمایی می‌شود.
انتهای پیام/ر

برگزاری جشنواره شیراز شناسی در بوستان بعثت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.