سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۵۵ هزار دانش‌آموز اتباع خارجی در مدارس استان فارس ثبت‌نام کرده‌اند

مسئول اتباع خارجی اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: ۵۵ هزار دانش آموز اتباع خارجی، در مدارس استان فارس ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «محمد گودرزی» مسئول اتباع خارجی اداره کل آموزش و پرورش فارس، گفت: 55 هزار دانش آموز اتباع خارجه در مدارس فارس مشغول به تحصیل هستند که این تعداد در مقایسه با 4 سال گذشته 55 درصد افزایش دارد .

گودرزی افزود: این دانش آموزان بیشتر تابعیت افغانستانی ، عراقی و پاکستانی دارند و برخی نیز از کشورهای تاجیکستان، ترکمنستان و کشورهای حوزه خلیج فارس و آسیای شرقی در مدارس فارس تحصیل می‌کنند.

وی افزود: دانش آموزان اتباع خارجی با در دست داشتن یکی از مدارک ۹ گانه که مهمترین آن‌ها، گذرنامه، کارت هویت، کارت پناهندگی و برگ تردد مدت داراست ، در مدارس استان ثبت نام کرده اند و همانند دانش آموزان ایرانی از امکانات مدارس استفاده می‌کنند.

گودرزی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر باسواد شدن اتباع خارجی تاکید دارند، افرود: آن دسته از دانش آموزان اتباع هم که مدارک هویتی ندارند با تهیه معرفی نامه ویژه حمایت تحصیلی اتباع، می‌توانند از خدمات آموزش و پرورش فارس بهره‌مند شوند.

وی افزود: تاکنون سه مدرسه ۱۲ کلاسه با مشارکت کمیساریای سازمان ملل در شیراز ساخته شده است تا دانش آموزان اتباع خارجی بتوانند مانند دانش آموزان ایرانی تحصیل کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.