سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وابسته بودن بخش عمده ای از اقتصاد استان به صنایع دستی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: بخش عمده ای از اقتصاد ما وابسته به صنایع دستی است و مهمترین بخش سهم بری هم در کارگاه ها و هم اشتغال در حوزه منبت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مالمیر،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان حوزه صنایع دستی را یکی از مهمترین ظرفیت های استان از نظر اقتصادی و جاذبه های گردشگری دانست و بیان کرد: بخش عمده ای از اقتصاد ما وابسته به صنایع دستی است و مهمترین بخش سهم بری هم در کارگاه ها و هم اشتغال در حوزه منبت است.

وی در نخستین جشنواره ملایر، شهر ملی مبل و منبت با اشاره به اینکه افتخار بزرگی برای استان همدان است که کمتر از 2 سال موفق به کسب 2 عنوان شهر جهانی سفال و شهر ملی منبت شده است افزود:ثبت ملایر به عنوان شهر ملی مبل و منبت و ارتقای این صنعت، مقدمه ای برای جهانی شدن آن خواهد بود.

مالمیر اظهار داشت: کسب این عنوان ها آغاز راهی است که سبب می شود در این زمینه با هم افزایی و همراهی همه دستگاه های دولتی، هنرمندان و بخش خصوصی بتوانیم سطح کمی و کیفیت این صنعت را ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه ملایر قطب تولید مبل منبت در کشور است ادامه داد: این شهرستان با وجود چهار هزار کارگاه و فعالیت بیش از هشت هزار هنرمند توانست عنوان با ارزش شهر ملی مبل و منبت را کسب کند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان گفت: این عنوان مهم موجب می شود که با خلاقیت و تنوع در طرحها و با رویکردی که در چارچوب اقتصاد مقاومتی با استفاده از ظرفیت های صنایع دستی در حهت صادرات داریم، بتوانیم منبت را نه تنها در مبل بلکه در حوزه های دیگر نیز تولید کنیم.

مالمیر بیان کرد: کسب این عنوان باید زمینه ای باشد تا با رویکرد صادرات بخشی از صادرات استان همدان را به حوزه منبت اختصاص دهیم.

انتهای پیام/ ش

ملایر، شهر ملی مبل و منبت

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.