سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کسب رتبه های زیر هزار کشوری کنکور در خوزستان افزایش یافت

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان از افزایش 3 برابری کسب رتبه های زیر هزار کشوری کنکور امسال در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  جمشید کمایی، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان بیان داشت: امسال رتبه های زیر هزار کشوری دانش آموزان خوزستانی در کنکور 151 نفر اعلام شده که نسبت به پارسال این رقم 3 برابر افزایش یافته است.
وی افزود: پارسال 50 نفر از دانش آموزان خوزستانی رتبه زیر هزار کشوری را در کنکور کسب کردند.
کمایی با بیان اینکه در چند سال اخیر آموزش و پرورش روند رو به بهبود و رشدی را در شاخص کنکور به دست آورده است، اظهار کرد: رتبه کنکور خوزستان پارسال از 27 به 19 ارتقا یافت که پیش بینی می شود امسال به رتبه 18 ارتقا یابد.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان اذعان داشت: برای ارتقای رتبه در شاخص کنکور با توجه به کمبودها و مشکلات فراوانی که در خوزستان وجود دارد، چند برنامه ریزی دقیق برای ارتقا لازم است که زیرساخت ها برای جهش زیاد در شاخص کنکور در خوزستان وجود ندارد.
این مقام مسئول تصریح کرد: برای کیفی کردن کسب رتبه های کنکور نیز بسیار کار شده است تا دانش آموزان در دانشگاه های ممتاز کشور در رشته های با کیفیت قبول شوند که امسال این اتفاق افتاد.
جمشید کمایی گفت: در رتبه های زیر هزار کشوری می توان در دانشگاه های ممتاز کشور رشته تحصیلی را انتخاب کرد.
وی بیان کرد: برگزاری کلاس های کنکور متعدد، همکاری بسیاری از شرکت های بزرگ استان مثل شرکت نفت، سازمان آب و برق و منطقه آزاد اروند از جمله اقداماتی بود که برای تقویت دانش آموزان در کسب رتبه در کنکور امسال انجام گرفت و امسال نیز در حال رایزنی هستیم تا شرکت ها و سازمان های بیش تری برای کمک به این بخش وارد کار شوند.
کمایی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر رتبه های تک رقمی توسط دانش آموزان خوزستانی در کنکور کسب نشده گفت: از امسال در حال برنامه ریزی برای کسب رتبه تک رقمی در کنکور سال آینده هستیم و با توجه به اینکه امسال تعداد رتبه های زیر 50 که کسب شده بالا است می توان با کمی برنامه ریزی برای کسب رتبه تک رقمی نیز موفق شد.
وی بیان داشت: همچنان اولویت آموزش و پرورش کسب رتبه های زیر هزار کشوری در خوزستان است تا تعداد زیادی از دانش آموزن این استان بتوانند رشته های با کیفیت در دانشگاه های ممتاز کشور را پر کنند.
این مقام مسئول تصریح کرد: برای کمک به برگزاری کلاس های کنکور در مناطقی مثل ایذه، باغملک، رامهرمز و یا اندیمشک لازم است که شرکت نفت و یا مناطق بندری کمک کنند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان اظهار داشت: 2 موضوع مهم آموزشی در خوزستان در دست پیگیری است که شامل تقویت کلاس های کنکور و توسعه دوره پیش دبستانی است.
انتهای پیام/گ

رشد رتبه خوزستان در کنکور امسال

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۸ شهريور ۱۳۹۷
خوب چه کی؟
رتبه شون بالا شد خوب که چی؟
خوزستان کلی مشکل دارد، اگر شما نخبه های حقیقی این استان را پیدا کنید، آموزش بدهید، خودشان می توانند مشکلات استان را حل کند.
یعنی تو کل خوزستان ، نمی شود چند نفر پیدا کرد و آموزش داد که به روش علمی مشکل گرد و خاک را حل کند، کیفیت آموزشی را بالا ببرد؟
بله می شود، اما شما عده ای را که جز گرفتن مشتی مشتق و انتگرال کار دیگر بلد نیستند را نخبه معرفی می کند و در دانشگاه برای حل مشکلات خوزستان مثل بقیه نخبگان شما مقالاتی از مشکلات خوزستان چاپ خواهد کرد.
وقتی افرادی از خوزستان تربیت کردید که مشکل گرد و خاک را بتواند عملی حل کند (نه مشتی مقاله بی اساس) ، بعد به عنوان افتخار خبر چاپ کنید.
این مسئله برای بقیه استان ها نیز می باشد.
چون خبر در مورد خوزستان بود این را مطرح کردم.
ناشناس
۲۲:۰۰ ۱۴ شهريور ۱۳۹۶
مسیولین آموزش و پرورش خوزستان آمار بگیرند‌ببیند این افراد توی چه مدرسه های درس خوندن و با چه امکاناتی