سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه بوشهر:

مداحی استان بوشهر بصیرت‌زا است

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به نقش تاثیرگذار برنامه‌های عزاداری در انتقال فرهنگ حسینی، مداحی استان بوشهر بصیرت‌زا و معرفت‌آور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر سه‌شنبه در مراسم آغاز تولید برنامه‌های معارفی ویژه محرم و صفر در صدا و سیمای مرکز بوشهر اظهار داشت: برگزاری برنامه‌ها و مراسم عزاداری نقش مهمی در ماندگاری نهضت عاشورا داشته است.

وی به نقش تاثیرگذار برنامه‌های عزاداری در انتقال فرهنگ حسینی اشاره کرد و ادامه داد: استان دارای تاریخی کهن و پرجاذبه در مراسم عزای حسینی است و سبک خاص عزاداری مردم استان بوشهر دارای جذابیت‌های بالایی برای مردم در دیگر نقاط کشور و جهان است.

امام جمعه بوشهر یکی از ویژگی‌های مداحی استان بوشهر را تبیین و شناساندن قیام عاشورا دانست و اضافه کرد: مداحی استان بوشهر دارای محتوای قوی و اثرگذاری کم نظیری است.

وی با اشاره به اینکه مداحی و سبک اجرایی عزای حسینی در استان بوشهر ضمن اینکه دقیق و معرفت‌زا است خاطرنشان کرد: مداحی استان بوشهر بصیرت‌زا و معرفت‌آور است.

صفایی بوشهری به ولایت‌مداری و عشق و علاقه مردم استان بوشهر به ائمه اطهار اشاره کرد و افزود: نام حسین (ع) با زندگی مردم استان بوشهر عجین است و این را در مراسم عزاداری حسینی به خوبی می‌توان مشاهده کرد.

وی به نقش برنامه‌های رادیو و تلویزیونی در انتقال ارزش‌های دینی و مذهبی اشاره کرد و گفت: صدا و سیما عضو اصلی و تاثیر گذار همه خانواده‌ها و جامعه است و فرصتی طلایی در عرصه دینی و مذهبی محسوب می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه صدا و سیما بزرگترین و فراگیرترین حسینیه عزاداری به ویژه در ایام ماه محرم و صفر است، تصریح کرد: فرصت خوبی ایجاد شده تا مردم در خانه‌های خود و در کنار رادیو و تلویزیون در مراسم عزاداری حضور داشته باشند.

انتهای پیام /پ

برنامه‌های عزاداری در انتقال فرهنگ حسینی نقش تاثیرگذاری دارند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.