سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امیر حاتمی در همایش حقوق دفاعی:

شرایط امروز منطقه به نفع محور مقاومت است/ کسی نمی‌تواند با استفاده از ابزارهای حقوقی، قدرت دفاعی ایران را تضعیف کند

وزیر دفاع تأکید کرد: کسی نمی‌تواند با استفاده از ابزارهای حقوقی، قدرت دفاعی کشوری مانند ایران را تضعیف کند.

به گزارش خبرنگار  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیانی نیروهای مسلح در همایش حقوق دفاعی که صبح امروز (سه‌شنبه 14 شهریورماه) برگزار شد، اظهار کرد: تقویت قدرت بازدارندگی با رویکرد حقوق دفاعی، یکی رویکرد ارزشمند است.

وزیر دفاع و پشتیانی نیروهای مسلح ادامه داد: ما امروز با تهدید جدیدی به نام تحریم دفاعی و نظامی به خصوص در حوزه موشکی مواجه هستیم و برای ما روشن است که این حرکت برای تضعیف قدرت دفاعی کشور است.

وی تصریح کرد: کارهایی که ما برای ارتقای قدرت بازدارندگی انجام می‌دهیم بر اساس قوانین بین‌الملل است و  این تعابیر ساختگی کشورهای غربی باید توسط حقوقدانان مورد توجه و کار جدی قرار گیرد.

امیر حاتمی با بیان اینکه کسی نمی‌تواند با استفاده از ابزارهای حقوقی، قدرت دفاعی کشوری مانند ایران را تضعیف کند، گفت: تحریم توان نظامی ایران تنها اقدام دشمنان علیه ما نیست بلکه این اقدامات در تمامی ابعاد دنبال می‌شود؛ اما خوشبختانه دشمنان با ناکامی مواجه  شده‌اند.

وزیر دفاع و پشتیانی نیروهای مسلح با اشاره به اوضاع منطقه، گفت: در اطراف کشور جمهوری اسلامی ایران فعالیت‌های زیادی انجام شد تا ایران به جای همسایگی با کشورهای با ثبات با ترویسم‌ها همسایه باشد و کشورهای غربی هزینه‌های زیادی را در این راه متحمل شدند؛ اما خوشبختانه نتوانستند کامیاب باشند امروز به لطف خدا در سوریه و عراق وضعیت خوبی حاکم است و شرایط به نفع محور مقاومت است.

وی تصریح کرد:  دشمنان تلاش بسیاری کرده‌اند تا نشان دهند که وحدت بین مردم و مسئولان در کشور ما خدشه‌دار است؛ اما مردم ما از یک انسجام خوب برخوردار هستند که می‌تواند قدرت بازدارندگی را افزایش دهد.

امیر حاتمی گفت: دشمنان در عرصه بین‌الملل نیز سعی کردند ایران را کشوری منزوی نشان دهند، اما امروز نه تنها ایران هراسی حاکم نیست بلکه ایران دوستی به وجود آمده و بسیاری از کشورها به دنبال برقرار رابطه با جمهوری اسلامی ایران هستند.

وزیر دفاع و پشتیانی نیروهای مسلح درباره تعاملات با بخش‌های داخلی کشور، گفت: امروز فرصت خوبی پیش آمده تا تعاملات خوب  گذشته با مجلس شورای اسلامی ایران را افزایش دهیم. نمایندگان ملت از انجام برخی امور راضی بودند؛ اما در برخی امور به نظر من نیاز به تعاملات بیشتری است و  ما باید در ارائه‌ طرح‌ها و لوایح در مورد نیروهای مسلح همکاری بیشتری با مجلس داشته باشیم.

وی درباره قراردادهای داخلی و خارجی، اذعان داشت: باید تلاش کنیم تا حضور کارشناسان در این قراردادها پررنگ‌تر و مؤثرتر باشد چرا که در مورد قرارداد‌های خارجی به خصوص در زمان تنظیم قرارداد حضور حقوقدان‌ها مهم است.

امیر حاتمی ادامه داد: در حوزه دعاوی همکاری بین وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح وجود دارد به نحوی که علاوه بر کم شدن این دعاوی کیفیت آنها نیز بهتر شده است.

وزیر دفاع و پشتیانی نیروهای مسلح افزود: امروز متناسب با نیاز‌ هر نیرو به نقطه‌ای رسیده‌ایم که باید قوانین متناسب با آن یگان را داشته باشیم.

وی درباره فعالیت در حوزه معاهدات، گفت: فعالیت در حوزه معاهدات از مهم‌ترین موارد حقوق تسلیحات جدید و نوظهور است که در این زمینه باید بتوانیم حقوق خودمان را حفظ کرده و با جذب نخبگان در نیروهای مسلح بر کیفیت نیروی انسانی در این زمینه بیفزاییم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.