سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محمودی:

٩٩ درصد جمعیت شهری تحت پوشش آبفا تهران هستند

سرپرست وزارت نیرو گفت:هم اكنون ٥٩ نفر میلیون جمعیت شهری تحت پوشش آبفا تهران هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سرپرست وزارت نیرو در مراسم بهره برداری از طرح ارتقای كیفیت آب شرب جنوب تهران بیان كرد: این طرح حاصل تلاش ٤ ساله دولت است .بعد از انقلاب حدود ١٨ درصد جمعیت شهری داشتیم و تنها ٦٨ درصد آنها تحت پوشش آبفا تهران بود، اما اكنون با وجود جمعیت ٥٩ میلیونی شهری، این درصد به ٩٩.٤ درصد ارتقا یافته است.

سرپرست وزارت نیرو تصریح کرد: تحریم ها طی سالهای گذشته مشکلات عدیده ای برای ما ایجاد کرد، اما در حال حاضر تاسیساتی در اختیار داریم که صادر می شود و در حوزه های تخصصی آب و برق حرف های زیادی برای گفتن داریم.

محمودی اظهار کرد: در طول چهار سال دولت یازدهم قریب به 2 میلیارد متر مکعب به ظرفیت آب شرب در شهرها و روستاها افزوده شد و ظرفیت آب شرب کشور به 7ونیم میلیارد متر مکعب رسیده و این در حالی است که سالانه قریب به یک میلیارد و 200 میلیون متر مکعب فاضلاب تصفیه می شود که این امر از آلودگی 30 الی 40 میلیارد متر مکعبی آب جلوگیری می کند.

به گفته وی 4ونیم میلیون مترمکعب انشعابات آب شهری و روستایی در دولت یازدهم واگذار شد وهمچنین 5 هزارو850 روستا با جمعیت 4.2 میلیون نفری به کمک منابع مالی صندوق توسعه ملی از آب شرب سالم بهره مند شدند.

 سرپرست وزارت نیرو بیان کرد: 215 هزار نفر روستایی توسط حوزه آبفا آبرسانی می شوند.وزارت نیرو در دولت دوازدهم به سمتی حرکت خواهد کرد که بتواند مدیریت منابع آب را بر کشور حاکم کند.

وی در پایان تصریح کرد: پکیج اقتصادی آب و برق باید در برنامه 100 روزه دولت ارائه شوند که در قالب آن فاینانس و کاهش هزینه ها موارد این چنینی به اجرا برسد و سپس نتایج آن قابل تعمیم به دستگاه های اجرایی باشد.

ستاری در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران عنوان کرد: در خصوص آبهای داخلی و غیرمرزی نیز باید منطبق با سیاست های داخلی و مقررات بین المللی اقدام کنیم.

 انتهای پیام/

پکیج اقتصادی آب و برق باید در برنامه 100 روزه دولت ارائه شوند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.