سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فتاح خبر داد

ساخت 10 هزار واحد مسکونی برای نیازمندان با همکاری سازمان بسیج مستضعفین

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: یکی از مهم ترین توافقات با سازمان بسیج مستضعفین ساخت 10 هزار واحد مسکونی برای نیازمندان است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در مراسم امضای توافقنامه همکاری کمیته امداد با سازمان بسیج مستضعفین که امروز(سه شنبه) برگزار شد، اظهار کرد: بسیاری از امدادگران در کمیته امداد، بسیجی بوده و برخی از آنان نیز تحت پوشش کمیته امداد هستند.

وی با بیان اینکه اقداماتی که بسیج انجام می دهد از منابع و آورده های خودش تأمین می شود،افزود:میان کمیته و سازمان بسیج هم افزایی هایی وجود دارد که به کمک کمیته امداد می آید.

فتاح بیان کرد: این توافقنامه شامل ابعاد فرهنگی مانند اعزام به مشهد، اردوهای جهادی، راهیان نور، خدمات پزشکی و دندانپزشکی در مناطق محروم کشور است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه ارائه برخی خدمات مربوط به حوزه مسکن است، تصریح کرد:در سال گذشته توافق ساخت 5 هزار واحد مسکونی انجام شد که 3 هزار از این تعداد تحویل داده شد و برای امسال نیز توافق برای ساخت 10 هزار واحد امضا شد.

وی با بیان اینکه این توافقنامه 3 ساله است اضافه کرد: در بحث تعمیرات مسکن و سرویس بهداشتی نیز 40 هزار واحد توافق شده است.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه تأمین 8 هزار فقره جهیزیه، 100 هزار مورد لوازم‌التحریر و اعزام 10 هزار مددجو در قالب اردوهای راهیان نور با همکاری سازمان بسیج مستضعفان انجام شده است، فزود: در حوزه خدمات دندانپزشکی و پزشکی، اعزام پزشکان بسیجی به مناطق محروم انجام شده است، همچنین در زمینه کارآفرینی و ایجاد اشتغال، بسیج کنار ما بوده و مناطق محرومی که ضریب محرومیت آنها بیش از 6 یا 7 درصد است، در این رابطه حتماً مدنظر بسیج و کمیته امداد قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه همه افراد تحت پوشش کمیته امداد در حال حاضر دارای دفترچه بیمه هستند و کمیته امداد برای مددجویان شهری و روستایی بیمه مکمل در نظر گرفته است، خاطر نشان کرد: پرداخت فرانشیز نیز در دستورکار قرار گرفته است، همچنین اصلی ترین کار ما تامین خودکفایی مددجویان است که در کمیته امداد طی چند سال اخیر موفقیت های خوبی در این زمینه به ویژه برای بانوان انجام شده است.

فتاح عنوان کرد: مناطق محروم وضعیت درمانی نامناسبی دارند که اصلاً موضوع دفترچه برایشان مطرح نیست، به همین دلیل همکاری بسیج در این زمینه می‌تواند مفید و تقویت‌کننده باشد که بر این اساس ارائه خدمات بهداشتی و سلامت به 500 هزار نفر از مددجویان کمیته امداد با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی پزشکی و تأمین تجهیزات تخصصی در قالب تفاهم‌نامه آماده است.

رئیس کمیته امداد در پایان اضافه کرد: 5 هزار واحد استان و شهرستان های محروم از جمله سیستان و بلوچستان، جنوب استان کرمان و غیره از اولویت های اصلی کمیته امداد و سازمان بسیج برای خدمت رسانی محسوب می شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۴۱ ۱۴ شهريور ۱۳۹۶
خوبه
کاوه
۱۱:۴۹ ۱۴ شهريور ۱۳۹۶
کجا ساختید ؟؟؟؟؟؟؟؟