سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان:

حصار ساسانی شهر کوهپایه درمحور شرق اصفهان مرمت می‌شود

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان از مرمت حصار ساسانی شهر کوهپایه درمحور شرق اصفهان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فریدون الله‌یاری  اظهار داشت: حصار ساسانی شهر کوهپایه که در محور شرق اصفهان قرار دارد از با ارزش‌ترین بناهای باقیمانده دوران پیش از اسلام و دوره ساسانیان است.

وی با بیان اینکه این دیوار به شکل کامل از خشت خام تهیه شده است، افزود: از این حصار تاریخی حدود یک کیلومتر باقی مانده است در طول ادوار گذشته بخش هایی از این دیواره به طور کامل ویران شده و بخش‌های باقیمانده با گذشت زمان نیاز به مرمت اساسی داشته است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان با بیان اینکه مرمت این دیواره با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال به تازگی آغاز شده است، بیان داشت: مرمت پیوندی این دیواره با سنگ و اندودگل برای مرمت برج ها و کنگره های دیوار شروع و در ادامه این حصار یک کیلومتری به طور کامل مرمت می‌شود.

وی با اشاره به اجرای بیش ۵۰ طرح مرمتی در آثار تاریخی اصفهان ابراز داشت: پنج طرح مرمتی در مجموعه جهانی مسجد جامع عتیق، ۱۰ طرح مرمتی در مجموعه جهانی کاخ چهلستون، بیش از ۱۴ کارگاه مرمتی در میدان امام (ره) و بناهای پیرامون آن ، بیش از ۱۰ طرح مرمتی و ساماندهی فضای سبز در مجموعه جهانی باغ فین در کاشان در حال انجام است.

الله‌یاری ابراز داشت: ساماندهی مسیرهای دسترسی و ورودی‌های قنات های جهانی مون و وزوان در شهرستان های اردستان و شاهین شهر از دیگر طرح‌های میراث فرهنگی در این راستا است.

 

انتهای پیام/م

 

مرمت دیوار ساسانی  شهر کوهپایه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.