سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در گرگان؛

دولت باید اقتصاد را واگذار و خودش را کوچک کند

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: باید دولت اقتصاد را واگذار و خودش را کوچک کند و با این بدنه سنگین هر چه دولت در می‌آورد، باید صرف هزینه کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، علی اصغر مونسان عصر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان اظهار داشت: بودجه کشور تنها 300 هزار میلیارد تومان است و بودجه صندوق بازنشستگی و صندوق‌هایی که باید خودشان پول ایجاد می‌کردند 45 هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: دولت با 150 میلیارد تومان باید کشور را مدیریت کند که بخش عمده‌ای حقوق و مزایایی است که باید پرداخت شود.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: باید دولت اقتصاد را واگذار و خودش را کوچک کند و با این بدنه سنگین هر چه دولت در می‌آورد، باید صرف هزینه کند.

مونسان با بیان اینکه دیگر شاهد نفت 100 دلاری نخواهیم بود، گفت: قیمت نفت از 50 تا 60 دلار افزایش پیدا نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه کارشناسان باید فکری برای بخش اقتصادی کنند، افزود: همین وضعیت در سال 1397 اتفاق می‌فتد و در 6 ماه نفت را با 43 دلار فروختیم و این در حالی بود که قیمت نفت 50 دلار تخمین زده شده بود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه دولت منابع بخش خصوصی را باید فعال کند، گفت: هر گردشگر در کشور به اندازه 30 بشکه نفت شغل ایجاد می‌کند و باید به این مهم توجه شود.

وی با اشاره به اینکه به ازای هر 50 میلیون تومان می‌توانیم در بخش صنایع دستی شغل ایجاد کنیم، افزود: همه تلاش ما این است که حوزه گردشگری و میراث فرهنگی ما نمایشی نباشد و می‌تواند در حوزه اشتغال نقش ایفا کند.

معاون رئیس جمهور افزود: در حوزه گردشگری اگر منتظر هزینه‌های دولتی باشیم، اتفاقی نمی‌افتد.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.