سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری دهمین اجلاس بزرگداشت غدیر در مشهد

اجلاس سالانه غدیر با رویکردی کاملا علمی و با توجه به ابعاد تحقیقاتی و علمی در حوزه غدیرشناسی هرساله در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛آیت‌الله سید جعفر سیدان استاد حوزه علمیه امروز در جمع خبرنگاران گفت: برگزاری هر ساله اجلاس غدیر در جهت رشد جامعه و حرکت در مسیر خیر و سعادت ارزش‌های اسلامی است.


وی افزود: بقا هر مکتب، ارتقا و حفاظت آن به شخصیت‌هایی که معلم حقیقی هستند بستگی دارد و می‌تواند بازگوکننده و تعلیم دهنده آن در قشر‌های مختلف جامعه باشد.

وی ادامه داد: مکتب وحی که از ناحیه خداوند متعال برای ارشاد جهانیان به وسیله آخرین پیامبر گرامی اسلام ابلاغ شده و نیز در بحث‌های فکری، حقایق اعتقادی و همچنین مسائل اجتماعی و قوانین مربوط به سعادت انسان‌ها است، بستگی به آن مکتب بی‌نظیر دارد.

آیت‌الله سیدان گفت: تنها مکتبی که می‌تواند پاسخگوی همه نیاز‌ها از جمله اعتقادی، اخلاقی، اجتماعی، دنیوی و اخروی باشد، مکتب وحی است.

وی افزود: حقیقت این مکتب، اهل بیت (ع) است حفاظت این مکتب پس از ابلاغ پیامبر گرامی اسلام در ارتباط با شخصیت‌هایی است که پیامبر (ص) ابلاغ کرده‌اند.

این استاد برجسته حوزه علمیه گفت: اولین شخصیت در این مکتب که پیامبر گرامی اسلام اعلام کردند وجود مقدس امیر المومنین علی (ع) است که پیامبر از جانشین خود تا آخرین خاتم اوصیاء حضرت مهدی (عج) برای جوامع، معرفی کردند.

وی ضمن تاکید بر اولین شخصیت این مکتب افزود: ابلاغ نبوت و بعثت در اجتماعات کوچک و بزرگ در موارد مختلف ابلاغ شده و از مهم‌ترین آن‎‌ها جریان غدیر و واقعه بسیار مهمی است که هر چه این شخصیت‌ها بیشتر معرفی شوند عظمت آن‌ها زنده و تاثیرگذاری بیشتری را به همراه خواهد داشت.

سیدان گفت: بنابراین چنین اجلاس‌هایی در راستای این هدف مهم که در حقیقت حفاظت از مکتبی بی نظیر است، باید باشکوه‌تر و پربارتر برگزار شود تا حقیقت ارزنده و نقش سعادت بر جوامع انسانی را نشان دهد.

دبیر علمی این اجلاس نیز گفت: اهتمام و توجه به غدیر اهتمام به سرنوشت و سعادت بشر است. هادی وکیلی

وی افزود: اجلاس سالانه غدیر با رویکردی کاملا علمی و با توجه به ابعاد تحقیقاتی و علمی در حوزه غدیرشناسی هرساله برگزار می‌شود

وی در خصوص مهم‌ترین محور‌های این اجلاس گفت: قرآن و غدیر، گستره و دامنه آموزه‌های غدیر، بیعت و نقش مردم در تثبیت مساله غدیر، واکاوی غدیر در کلام امام رضا (ع)، همراهی قرآن و حجت معصوم در جدایی ناپذیری آن دو از هم، آیین‌های بزرگداشت غدیر از سده‌های گذشته از جغرافیای قدیم تاکنون و آیین‌های غدیر و نقاط قوت و ضعف آنان از جمله محور‌های دهمین اجلاس سالانه غدیر است.

دبیر علمی این اجلاس افزود: از شخصیت‌ها و متخصصان بسیاری در حوزه غدیرشناسی در این اجلاس دعوت شده است که از جمله ان‌ها ایت الله میلانی، ایت الله سیدان، ایت الله نجم الدین طبسی، ایت الله حسن ضیاء توحیدی و دکتر عصان العماد هستند

دکتر وکیلی گفت: امسال برای اولین بار همزمان با برگزاری این اجلاس در مشهد در دو شهرستان خراسان رضوی تایباد و سرخس نیز اجلاس غدیر برگزار می‌شود و از حضور متخصصان نیز در این شهرستان‌ها استفاده خواهیم کرد

برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی، برپایی نمایشگاه غدیر و دعوت از شاعران آیینی از جمله دیگر برنامه‌های این اجلاس خواهد بود

انتهای پیام // ف. ف.
 


اجلاس بزرگداشت غدیر در مشهد برگزار شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.