سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رضایی‌کوچی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

صادرات خدمات فنی و مهندسی در کشور مغفول مانده است

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: می‌توانیم از صادرات خدمات فنی و مهندسی سه برابر قیمت فروش نفت برای کشور درآمدزایی داشته باشیم.

محمدرضا رضایی‌کوچی رئیس کمیسیون عمران در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه صادرات خدمات فنی و مهندسی در کشور ما مغفول مانده است، گفت: می‌توانیم از صادرات این خدمات سه برابر قیمت فروش نفت برای کشور درآمدزایی داشته باشیم.

وی ادامه داد: متأسفانه با وجود ظرفیت بالا در حوزه خدمات فنی و مهندسی، هیچ استفاده‌ای از آن نمی‌شود.

رضایی کوچی با اشاره به اینکه عوامل بسیاری در این موضوع دخیل هستند، تأکید کرد: بانک‌ها به شرکت‌ها ضمانت‌های لازم را ارائه نمی‌کنند، وزارت بازرگانی به طور حتم در این مورد مقصر است، نظام مهندسی باید با تلاش بیشتر در این حوزه ارتباط فنی برقرار کند.

نماینده مردم جهرم بیان داشت: تأکید ما به عنوان یک مطالبه از دولت آن است که انگیزه و اراده خود را در بحث صادرات خدمات فنی و مهندسی بیشتر کند زیرا با وجود ظرفیت بالا خلأ بسیاری داریم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: 500 هزار مهندس عمران خوب و صدها شرکت عمرانی با برند عالی در کشور وجود دارد که متأسفانه به آن توجهی نمی‌شود.

رضایی‌کوچی تصریح کرد: کمیته‌ای به ریاست آقای کیان‌پور نایب رئیس کمیسیون عمران تشکیل شده تا با حضور برخی اعضا و مسئولان مربوطه به مشکلات این حوزه رسیدگی و گزارشی را برای رفع آن و ارتقای سطح صادرات خدمات فنی و مهندسی به ما ارائه کند.

انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.